electronische ontsteking, (nieuwe) carburateur

Meer
9 jaren 6 maanden geleden #267 door Peter
- Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de ontsteking door een elctronische ontsteking?
is dit veel werk? welke merken zijn er het meest geschikt?
- 2 jaar geleden heb ik mijn motorblok laten reviseren, de monteur die dat deed raadde me aan ook de carburateur te vervangen of te laten reviseren. Ik heb nu nog een Weber 32dir21 carburateur.
Nu zie ik mooie sets 40DCOE op internet staan, is het aan te raden de oude carburateur te laten reviseren of deze te vervangen door een 40DCOE.
Het gaat om een A110 1289CC (Renault 12TS motor)

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 jaren 6 maanden geleden - 9 jaren 6 maanden geleden #273 door Remco Arnold
Beste Peter,

Een hoop vragen…
Om te beginnen wat wil je met jou A110? Totaal origineel houden of o.a de ontsteking vervangen? Voor het vervangen van de ontsteking kan je vlgs mij het beste navraag doen bij BCCP. Verder het vervangen /reviseren van de carburateurs…Loopt de A110 niet goed? Zijn er ontstekingproblemen? Waarom zou je een nieuwe set kopen? Kortom te veel vragen om 1:1 te beantwoorden.
Zijn er A110 Alpinisten binnen de club die hier een antwoord op kunnen geven?

Groet remco

Lidnummer A732
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
A310V6_PH1-1978

Meer
9 jaren 6 maanden geleden #283 door Peter
Hallo Remco,

Bedankt voor je reactie.
De reden is dat op dit moment de Alpine slecht start, als hij dan eenmaal loopt, loopt hij niet regelmatig, bij gasgeven houdt hij in. Pas als de motor warm is loopt hij lekker.
Ik wil de Alpine zoveel mogelijk origineel houden, maar een eventuele elktronische ontsteking of carburateur vind ik geen probleem.

Mvg Peter

Meer
9 jaren 6 maanden geleden #284 door domien poelsma
Laat de oude reviseren deze past beter bij de auto en is simpeler af te stellen. Pas geen electronische ontsteking toe dat geeft alleen maar problemen de motorruimt wordt te warm en daar kan een electronische onsteking niet tegen. De motor slaat dan af. wanneer het geheel weer af gekoeld is, kun je hem weer starten en dan loopt hij weer. Wordt het weer te warm dan begint het feest weer opnieuw. Succes Domien Poelsma

Meer
9 jaren 6 maanden geleden #290 door Ernest A-339
Peter,

Heb ook een A 110 en is voorzien van beide optie's.Elektronische ontsteking geen enkel probleem; 4 jaar geleden gemonteerd en nooit meer naar omgekeken. OOk is de A 110 voorzien van een 40 mm dubbele weber. Bij een goede sproeierbezetting ook geen enkel probleem. Jammer genoeg zijn er teveel "deskundigen "die de auto wel even zullen afstellen, doch slechts weinigen hebben er echt verstand van. Heb inmiddels wel een deskundige gevonden; was ooit werkzaam als monteur in het Alpine fabrieksteam. Informatie nodig ? Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Meer
9 jaren 6 maanden geleden - 9 jaren 6 maanden geleden #291 door Charley Valette
Hallo Peter,

Elektronische ontsteking is een zegen. Zelf heb ik Luminition en rijd daar al bijna 9 jaar mee. geen enkel probleem.
De discussie over carburatie zie ik twee ledig. Gezien de carburateur die jij hebt ga ik ervan uit dat je een standaard 1289cc motor hebt. 40 DCOE Webers monteren heeft geen positief effect op je vermogen. Ik vrees juist het omgekeerde. Wil je er voordeel van hebben dan zal je een andere nokkenas en grotere kleppen moeten laten monteren, vergeet ook geen nieuwe betere uitlaat te kopen ivm doorstroming. Natuurlijk staan de 40ers ook zonder modificatie erg mooi, maar ik ben bang dat je er heel snel spijt van krijgt; minder vermogen en verhoogd brandstofverbruik.

Mocht je je carburateur willen laten reviseren, in Loosdrecht zit een bedrijfje wat zowel revisie als afstellingen doet. Niet duur trouwens. Je kunt de Dir trouwens ook gereviseerd kopen in Duitsland en Frankrijk.
Succes,
Charley

Meer
9 jaren 6 maanden geleden #296 door Peter
Bedankt voor jullie reacties,

Zoals ik er nu over denk laat ik de carburateur reviseren en neem ik contact op met BCCP voor een Luminition ontsteking, ik houdt jullie op de hoogte.

Mvg Peter

Meer
9 jaren 6 maanden geleden #297 door Rudolf
Het lijkt me een verstandige keuze,een voor veel plezier en gebruiksgemak.