Restauratieverslag

Meer
6 jaren 8 maanden geleden #3927 door tom
Polyester moet je vooral zolang mogelijk laten 'uitdampen-uitdrogen-uitharden'!
zoals Charley zegt 'maanden!!':S
Anders ga je zowiezo reactie onder je laklaag krijgen.

Lidnummer A763
GTA V6 GT
Clio V6 nr449
A110 PE 449

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 8 maanden geleden #3930 door Rudolf
Het hangt er van af hoe kritisch of je bent.
Bij een standaard a310 zie je de structuur van de mat door de verf heen,dit is normaal,staat los van kwaliteit.
Ook bij een F40 en andere polyester auto's kun je dit zien.
Bij mijn le mans kon je bij aankoop precies zien waar de overzet delen over gaan in plamuur,dat is dan een aantal jaren na monteren,dit is er allemaal uit geschuurd,ook nu kun je dit nog zien bij 5 graden in de garage.
Dit raak je ook niet kwijt.is dit een probleem? Ik denk het niet.
Het is echter nooit zo strak als plaatwerk en reparaties levenslang onzichtbaar wegwerken gaat niet meevallen.
Ook zijn de meeste ruimtes waarin we werken qua temperatuur en luchtvochtigheid al niet geschikt.
Neemt niet weg dat het allemaal te doen is als je een beetje handig bent.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 8 maanden geleden #3933 door Gertjan_310
Ik heb mijn auto destijds moeten repareren aan het dak, helemaal uitgefreesd, met matten gerepareerd en daarna een heel dun laagje plamuur.
ik heb dit een half jaar laten staan in een goede droge ruimte, dat is nu zo'n 5 jaar geleden en je ziet er nog steeds niets van, het kan dus wel, je moet alleen geduld hebben en een goede droge ruimte.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 7 maanden geleden - 6 jaren 7 maanden geleden #4120 door pimalpine
Nog wat meer onderdeeltjes gestraald en gespoten, nog even en ik kan weer gaan monteren,:)
Nog wat vraagjes,
1 de naaldlagertjes van de pendelas hebben een rubber ring ( zie foto ) is dat een standaard ring of een heel speciale en waar te krijgen?
2 de pendelassen hebben bij de flens een vetnippel, welk vet gebruik ik hiervoor en hoeveel moet erin?
3 de kruiskoppelingen van de pendelassen waren ook helemaal in het vet bij demontage, hoeveel en welk vet gebruik ik voor montage?









Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 7 maanden geleden #4121 door pimalpine
Nog één vraagje: wat gebruik ik als afdichting bij het deksel van het stuurhuis? Er zat kit tussen bij demontage maar ik kan me voorstellen dat er een papieren pakking bij hoort??
Binnenkort heb ik de website klaar en kun je het bouwverslag daar verder lezen, ik zal daar ook iets meer foto's plaatsen.

Groet,

Pim

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 7 maanden geleden #4183 door pimalpine
Hallo beste mensen,

Ik heb gepoogd een website te maken. Misschien werkt hij nog niet naar behoren maar ik ben immers een sleutelaar en geen IT er.
Als er iets niet klopt ( bv bij geschiedenis ) dan hoor ik het graag.
Laat maar weten wat jullie ervan vinden: www.alpine-a110.nl

Groet,
Pim

ps, weet nog iemand het antwoord op de bovenstaande vragen ( in de vorige 2 posts )?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 7 maanden geleden #4184 door tom
Mooi werk, aan de Alpine en aan de site!
En nog wel dicht in de buurt!
Spijtig genoeg heb ik nix ervaring in A110
succes!

Lidnummer A763
GTA V6 GT
Clio V6 nr449
A110 PE 449

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 7 maanden geleden #4188 door pimalpine

Jaap schreef : van oorsprong zat er een papieren pakking tussen maar ik denk dat die niet eenvoudig te vinden is, succe Jaap Reit


Op school hebben we nog pakking papier, ff pakkinkje kloppen zoals vroeger :)

Bedankt Jaap!

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 6 maanden geleden #4271 door pimalpine

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 6 maanden geleden - 6 jaren 6 maanden geleden #4312 door pimalpine
Zoals te zien op de foto met remschijven website) heb ik zelfborgende moeren gebruikt om de schijven vast te zetten. Kreeg een opmerking of dat niet te warm kan worden en het plastic van de borging gaat smelten?
Misschien verstandig om er nog een borgring achter te steken?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 6 maanden geleden #4314 door pimalpine

Jaap schreef : Ja.Wordt af en toe veel te heet, maar als er een stalen borgring onder zit is het ook goed,Grt Jaap


Top, bedankt Jaap.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 6 maanden geleden #4340 door pimalpine

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 5 maanden geleden #4357 door pimalpine

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 4 maanden geleden #4510 door pimalpine
Heeft iemand fotos van een dubbele Weber set up op een R5 Alpine blok.
Vooral de verbinding tussen de carburateurs en de verbinding naar de gaskabel.
Op een of andere manier krijg ik mijn Webers niet meer gemonteerd, ik denk dat ik iets omgewisseld heb of ik ben gewoon niet goed wakker :S
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 1 maand geleden #4923 door pimalpine

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.