Restauratieverslag

Meer
6 jaren 3 maanden geleden - 6 jaren 3 maanden geleden #4926 door Charley Valette
He Pim, je bent goed bezig. Toch een kleine opmerking tav je zekeringenkastje. Verstandig om dit op te nemen, maar mag ik je aanraden een moderner type te monteren. Die oude zijn wel conform "period", maar vragen om problemen.
Ga je je verlichtig etc. relais sturen? Als je berekent hoeveel ampere er door je lichtschakelaar gaat wordt je niet echt vrolijk.
Succes!
Charley

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 3 maanden geleden #4928 door pimalpine
Hoi Charley,

Bedankt voor het meedenken en de tip.
Ik heb ervaring met dit type zekeringkast en tot nog toe geen enkel probleem gehad. Nadeel van moderne zekeringen vind ik de slechte zichtbaarheid of een zekering is doorgebrand of niet. Voordeel van dit type zekering kast is de makkelijke aansluitingen en de hoeveelheid mogelijke aansluitingen.
Alle verlichting ( dim, groot, verstralers en mistlampen ) gaan via relais, alsook de Fans van de koeling en de claxon.

Groet,

Pim

Meer
6 jaren 3 maanden geleden #4954 door pimalpine
De achterschermen zitten nu aan de binnenzijde vast, nu wachten tot de boel goed uitgehard is.

C:\fakepath\DSCN9970.JPG

C:\fakepath\DSCN9972.JPG

Meer
6 jaren 3 maanden geleden #4955 door pimalpine
Bestanden uploaden lukt blijkbaar niet meer, verslag op de website: www.alpine-a110.nl
Fotos op Flickr: www.flickr.com/photos/91942511@N08/sets/72157634614143401/

Meer
6 jaren 3 maanden geleden - 6 jaren 3 maanden geleden #4956 door Charley Valette
Zier er gelikt uit. Zie ik het goed dat de toegang vanuit de cabine naar motorruimt conform 1600VD is aangepast. Top!

Meer
6 jaren 3 maanden geleden #4960 door pimalpine
HOi Charley, ik denk niet dat ik helemaal begrijp wat 1509VD inhoud, normaal zat er geen toegang vanuit de cabine naar de motor, deze heb ik zelf "gecreëerd" bij het loshalen van het frame. Enige tips hieromtrent zijn welkom.

Meer
6 jaren 3 maanden geleden #4962 door Charley Valette
Dat was een schrijffoutje moet 1600VD zijn...

Meer
6 jaren 2 maanden geleden - 6 jaren 2 maanden geleden #5065 door pimalpine
Vervolg achterschermen en begin neus:

www.flickr.com/photos/91942511@N08/sets/72157634958979060/

De oude neus was te veel beschadigd en helemaal volgeplamuurd. Het oude deel weegt denk ik drie keer zo zwaar als de nieuwe neus. Deze Alpine heeft toch serieus wat meegemaakt en woog zeker meer dan de oorspronkelujke 700 kg met al dat plamuur.
Hopelijk lukt het om de nieuwe neus er een beetje fatsoenlijk op te krijgen want ook de binnen schermen zijn niet al te best.

Groet,

Pim

Meer
6 jaren 2 maanden geleden #5104 door pimalpine

Meer
6 jaren 2 maanden geleden #5105 door Jos_A797
Pim, je hoort weleens over een , nosejob , nou dit is er eentje van formaat
ga zo door en je hebt straks een nieuwe A110.

grt jos

lidnr: A - 797
A 310 phase 1

Meer
6 jaren 1 maand geleden #5204 door pimalpine
Een tijdje geleden maar hier weer een update: www.alpine-a110.nl
Helaas heeft mijn polyester mannetje last van zijn rug, dus de neus zit er nog niet aan. Daarom maar verder met de kabelboom. Deze is wat draden betreft af, ben hem nu aan het passen in de auto. Heb 2 verschillende kabelbomen, eentje voor de verlichting ( stads, dim, groot, verstralers, mistlampen en richtingaanwijzers ) en eentje voor de rest.
De verlichtingskabel loopt langs de originele route, de kabelboom voor de motor ( sensoren,starten laden ) loopt door het midden van de auto.
Voordat ik de kabelboom definitief in de auto plaats ( nadat deze gespoten is, hopelijk volgend jaar :whistle: ) ga ik alle functies uittesten.

Meer
6 jaren 1 maand geleden #5205 door Ben A310
Dag Pim,

Top dat je ons zo op de hoogte houdt. Je bent goed bezig en je hebt straks een pareltje van een A110!

Groet,
Ben

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --

Meer
6 jaren 3 weken geleden #5300 door pimalpine

Meer
6 jaren 2 weken geleden #5336 door pimalpine

Meer