Restauratieverslag

Meer
3 maanden 4 weken geleden #12557 door pimalpine
Simon in Duitsland had de Spaanse ruit niet op voorraad dus op goed geluk een FASA ruit bij Mecaparts besteld. Deze past veel beter met name aan de zijkanten. De Spaanse ruit lijkt iets meer kromming te hebben. Een sierlijst hoort er wel in, daardoor zet het rubber meer uit naar de zijkant. Ik heb echter niet de originele gebruikt ( ben niet zo van het chroom ) maar een zwart 220volt snoer. Die kun je er naderhand ( met 2 man ) indrukken. Is net iets dikker dan de originele strip waardoor de ruit beter klemt.
De ruit die ik bij de auto kreeg toen ik hem kocht moet dan een Franse versie zijn, deze is nog nagenoeg nieuw ( 3 keer geprobeerd te passen met 2 verschillende rubbers ) en ik heb er een nagenoeg nieuw rubber bij.
Iemand gedesinteresseerd in een reserve ruit met rubber, voor 200 euro mag je hem ophalen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 maand 1 week geleden #12720 door pimalpine
Even een update voor degene die mijn facebook verslag niet volgt.
De ruit van Mecaparts past goed, helaas door iets te hard op de rechter hoek te drukken een barst erin :unsure: :dry:
Dus maar weer een nieuwe bestellen en nu door Carglass of zo laten monteren.
Eerste testrit gemaakt, auto schakeld heel zwaar en versnellingen moeilijk te vinden. Vermoedelijk te lang stilgestaan en verkeerde olie gebruikt. Inmiddels bak gespeolt met een beetje engine cleaner en de juiste olie erin. Schakelen gaat al steeds beter, nog ff volhouden. Remmen doet ie nog voor geen meter, daar moet nog even goed ontlucht worden denk ik. Auto voor iets te laag naar mijn zin dus iets hogere veer erin.
Als de auto helemaal klaar is ( lees goed remmen, schakelen en voorruit heel ) dan gaat ie in de verkoop. Ik heb naast de Alpine nog een Lancia project lopen wat ik graag af wil maken. Twee auto's is dan voor mij niet te betalen.
Bij deze wat fotos.
Bijlagen:

Meer
1 maand 1 week geleden #12726 door jochem
Pim ...wat zonde man..
Niet eerst een jaartje genieten?
O en mocht je hem echt verkopen ...:woohoo: :) :P

Meer
1 maand 1 week geleden #12728 door pimalpine
Jochem, het liefst wel, zit ook in 2 strijd, alles in afwachting wat er gebeurd met de Brexit. De keuring van mijn Lancia 037 project wil ik graag in Engeland doen, RDW is een stuk duurder en strenger. Om de Lancia sneller af te krijgen moet ik dingen uitbesteden en dat kost geld. Achteraf had ik misschien niet met de 037 moeten beginnen, maar achteraf heb je niets aan........ we gaan het zien....

Meer
1 maand 1 week geleden #12729 door jochem
Ik snap je probleem...
Ivm de lancia.

Ik vrees dat de A 110
Iets te duur zou zijn voor mij ...maar wie weet .

Meer
1 maand 1 week geleden #12732 door Joris Verheggen
Een 037 :blink:
Die ken ik alleen van televisie of YouTube.

Wel Nice geworden je 110. Blijft ook een goede kleur dat lichtblauwe.

Joris Verheggen,

Alpine a310 1978

Meer
1 maand 4 dagen geleden #12742 door Niels Lohmann
Hij is echt mooi geworden, complimenten!