Restauratieverslag

Meer
1 jaar 2 weken geleden #12557 door pimalpine
Simon in Duitsland had de Spaanse ruit niet op voorraad dus op goed geluk een FASA ruit bij Mecaparts besteld. Deze past veel beter met name aan de zijkanten. De Spaanse ruit lijkt iets meer kromming te hebben. Een sierlijst hoort er wel in, daardoor zet het rubber meer uit naar de zijkant. Ik heb echter niet de originele gebruikt ( ben niet zo van het chroom ) maar een zwart 220volt snoer. Die kun je er naderhand ( met 2 man ) indrukken. Is net iets dikker dan de originele strip waardoor de ruit beter klemt.
De ruit die ik bij de auto kreeg toen ik hem kocht moet dan een Franse versie zijn, deze is nog nagenoeg nieuw ( 3 keer geprobeerd te passen met 2 verschillende rubbers ) en ik heb er een nagenoeg nieuw rubber bij.
Iemand gedesinteresseerd in een reserve ruit met rubber, voor 200 euro mag je hem ophalen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 maanden 17 uren geleden #12720 door pimalpine
Even een update voor degene die mijn facebook verslag niet volgt.
De ruit van Mecaparts past goed, helaas door iets te hard op de rechter hoek te drukken een barst erin :unsure: :dry:
Dus maar weer een nieuwe bestellen en nu door Carglass of zo laten monteren.
Eerste testrit gemaakt, auto schakeld heel zwaar en versnellingen moeilijk te vinden. Vermoedelijk te lang stilgestaan en verkeerde olie gebruikt. Inmiddels bak gespeolt met een beetje engine cleaner en de juiste olie erin. Schakelen gaat al steeds beter, nog ff volhouden. Remmen doet ie nog voor geen meter, daar moet nog even goed ontlucht worden denk ik. Auto voor iets te laag naar mijn zin dus iets hogere veer erin.
Als de auto helemaal klaar is ( lees goed remmen, schakelen en voorruit heel ) dan gaat ie in de verkoop. Ik heb naast de Alpine nog een Lancia project lopen wat ik graag af wil maken. Twee auto's is dan voor mij niet te betalen.
Bij deze wat fotos.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 maanden 3 weken geleden #12726 door jochem
Pim ...wat zonde man..
Niet eerst een jaartje genieten?
O en mocht je hem echt verkopen ...:woohoo: :) :P

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 maanden 3 weken geleden #12728 door pimalpine
Jochem, het liefst wel, zit ook in 2 strijd, alles in afwachting wat er gebeurd met de Brexit. De keuring van mijn Lancia 037 project wil ik graag in Engeland doen, RDW is een stuk duurder en strenger. Om de Lancia sneller af te krijgen moet ik dingen uitbesteden en dat kost geld. Achteraf had ik misschien niet met de 037 moeten beginnen, maar achteraf heb je niets aan........ we gaan het zien....

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 maanden 3 weken geleden #12729 door jochem
Ik snap je probleem...
Ivm de lancia.

Ik vrees dat de A 110
Iets te duur zou zijn voor mij ...maar wie weet .

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 maanden 3 weken geleden #12732 door Joris Verheggen
Een 037 :blink:
Die ken ik alleen van televisie of YouTube.

Wel Nice geworden je 110. Blijft ook een goede kleur dat lichtblauwe.

Joris Verheggen,

Alpine a310 1978

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
9 maanden 3 weken geleden #12742 door Niels Lohmann
Hij is echt mooi geworden, complimenten!

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 maand 2 weken geleden #12955 door pimalpine
Kleine update,
Bak eronder uitgehaald en na laten kijken door Dinand, bak weer gemonteerd en een stiekum proefritje gemaakt ( nog geen NL kenteken ), schakelen gaat in ieder geval een stuk beter. Het is geen moderne bak dus niet zo soepel als een nieuwe auto, het is even wennen omdat de pook niet vanzelf tussen de 3 en de 4 terugkomt.
Remmen gaat ook al beter, echter de blokken en schijven zijn nog nieuw en moeten denk ik nog wat ingeremd worden. Motortje loopt prima, pakt lekker op ook al is deze nog niet secuur afgesteld op een rollenbank, dat moet ook nog gebeuren. Daar is geen tijd voor bij zon stiekum testritje. Wat dat laatste betreft, door Corona was de RDW dicht voor particulieren, sinds afgelopen week weer open. Maar het is blijkbaar druk want ik kon niet in Arnhem of Nieuwegein terecht. Gelukkig is het bij de RDW in Almelo wat minder druk, daar heb ik 3 juli de keuring voor de import van de ( nog ) Spaanse Alpine. Daarna rest nog een APK en kan ik volop testrijden en dus ook van de Alpine genieten.
Verkoop is nog steeds de bedoeling maar door Corona is alles een beetje uitgesteld. Zit wel een beetje te dubben wat een eerlijke prijs zou zijn voor een 1300 FASA. Zie heel wat gekke prijzen voorbij komen, daar wil ik me niet aan wagen, Ik ben van mening dat mijn eerste restauratie goed gelukt is echter ik ben geen expert en heb ook niet alle originele onderdelen terug kunnen vinden. Ik kijk regelmatig op Mobile.de en Cars and classics daar varieerd de vraagprijs van 50.000 tot 80.000 voor een FASA. Ik ben er niet om dikke winst te halen uit de auto, maar wil er wel iets aan overhouden na de kosten die ik heb gemaakt.
Misschien een rare vraag maar wat denken jullie dat een nette prijs is voor een FASA? Of weten jullie iemand die mij het best kan adviseren?
Groet,

Pim

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 maand 2 weken geleden #12958 door jochem
Ik denk 25.000 euro ..
Enne tot zo dan he ..
Hahaha

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 maand 2 weken geleden #12960 door maurice A599
Denk dat je wel goed zit Jochem. Kom ik zo jouw GTA ophalen voor € 5000,-. Dan hoef je nog maar € 20k bij te leggen ;-)

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 maand 2 weken geleden #12961 door jochem
Hahaha ja lijkt me een goed plan :woohoo: ;)

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.