Opfrissen interieur

Meer
10 jaren 10 maanden geleden #4 door Gijs Lokker
Beste Alpinisten (Remco)

Eerder op het forum heb ik al aangegeven dat ook mijn oude A310 dame toe is aan een nieuw interieur. Tot er genoeg gelden zijn om deze best dure ingreep te laten plaatsvinden is er op relatief "eenvoudige" wijze veel te doen aan de verkleuring van o.a. het knuffeltapijt dat we terugvinden op de vloer en deels op de deuren. In de loop der jaren verandert deze kleurstelling bijvoorbeeld van zwart naar een ondefinieerbaar bruin zoals op de foto te zien is.
[Waarschijnlijk onder elkaar 1 oud en in nieuwe post de situatie die het kan worden, excuus hiervoor, wordt aan gewerkt om plaatsing van foto's eenvoudiger te maken voor alle leden]

Een middel dat ik (inmiddels 2 jaar geleden) heb gevonden en dus goed kleurbestendig blijkt, is te gebruiken om de kleuren weer "op" te trekken. Voordat ik de link geef een waarschuwing / gebruiksaanwijzing;

LET OP DIT IS NIET GESCHIKT VOOR STOELBEKLEDING!!!

1. Volledig schoonzuigen van het "tapijt" = erg belangrijk!
2. Ontvetten "tapijt" met remreiniger (tip ga naar bv de action kost geloof ik 4 euro per spuitbus) gebruik een schone linnen doek om alles af te nemen na inspuiten met remreiniger ivm pluisjes bij gebruik andere doeken!
3. Sluit ramen en deuren [niet],zorg voor een goede ventilatie!!! [ik ben 1 week stoned geweest = een neusbotjes verwijderaar !!, dus liefst een goed mond/neus kapje voor]
4. Zorg voor een goede afdekking van de rest van het interieur!
5. Binnen handbereik een borsteltje (bv nagelborstel / afwasborstel en tandenborstel)
6. Goed schudden bus en rustig aan met spuiten (beter meer keer opbrengen dan te dik!!)
7. Inspuiten…even wachten…vervolgens de stof enigszins opborstelen om de tapijt structuur te behouden.
8. Mogelijk herhalen indien het resultaat nog niet ok is

Dan de link, er zijn diverse kleuren en je kan het, zover ik weet ook nog in Nederland krijgen…dat laat ik aan jullie.

www.vhtpaint.com/vinyldye.html

het resultaat...(hieronder)

Eerst het bovenstaande lezen !!!
En totdat we voor elkaar hebben dat ik deze foto dus ook in 1 artikel kan plaatsen, het resultaat...
Niet slecht voor een spuitbus (of 3)!!!

groet Remco en heb jij ook tips over interieur of andere zaken...hier hebben we, buiten de tourdagen, het ARCN forum voor!!! dus plaatsen!! ook als het een slechte ervaring is geweest! Hiermee helpen we alle liefhebbers die de Alpines een warm hart toedragen!!!

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.