Welke originele autoradio voor A310 1981

Meer
1 jaar 9 maanden geleden - 1 jaar 9 maanden geleden #11315 door marcvv
Vandaag maar eens begonnen met het radio project. Ergens in het verleden is de antenne op het dak verwijderd; gat dichtgesmeerd. Dat is zeer profi gebeurd dus ik heb niet zo'n trek om weer te gaan boren.

Ik heb daarom een raamantenne met ingebouwde antenneversterker gekocht. Op het raam geplakt ziet dat er uiteraard niet uit, maar de antenne past prima uit het zicht onder het interieurdeel waar de zonnekleppen in zitten. Daar kan ik dan ook gelijk de massa aftappen van de interieurverlichting.

overigens maakt het voor de vereiste lenigheid nauwelijks uit of ik werk vanaf de bestuurders- of de passagiersstoel :-)

wordt vervolgd
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 9 maanden geleden #11348 door sj_hendrikx
geinspireerd door je radio zoektocht heb ik nu ook een oude radio gevonden voor onze phase1.

Cool die oude philips. is toch het een ander kwaliteits niveau dan die plastic rommel van de jaren 90' en later. Alles voelt oersolide aan alsof het een kernramp kan doorstaan. grappig.

Meer
1 jaar 9 maanden geleden - 1 jaar 9 maanden geleden #11350 door Ben A310
Je hebt helemaal gelijk.

Ik heb nog steeds een Philips radio/cassette-autoradio uit 1980 te koop. Zie op het forum onder de rubriek "Te koop".

Hier de link: www.arcn.org/forum/tekoop-aangeboden/5746-philips-autoradio-dc-451-1981

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --

Meer
1 jaar 9 maanden geleden - 1 jaar 9 maanden geleden #11351 door Ben A310
Ik heb afgelopen maand ook mijn autoradio vervangen voor een tijdgebonden exemplaar. Ik had een moderne radio. Ideaal vanwege Bluetooth en omdat ie volledig spraak gestuurd is. Maar nostalgisch geenszins! Dus zie het verschil in mijn A310:

Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Bijlagen:

Meer
1 jaar 9 maanden geleden #11352 door marcvv
Zoals zo vaak rol je van het 1 in het ander. rechter speaker kraakt, de ooit vervangen luidsprekerdraad is niet naar je zin etc.

dus deurpanelen eraf speakers eruit en even zoeken naar een goede vervanger (de gaten voor de speakers waren rommelig gezaagd dus ik denk niet dat het nog origineel is,maar de pioneer typeaanduiding sticker zat er nog op dus daar moet wel een passend alternatief voor gevonden kunnen worden)

de folie bungelt ook los dus dat kan nu ook worden rechtgezet en ik breng gelijk maar even de deurpanelen naar de bekleder zodat die weer even strak getrokken kunnen worden.

wordt vervolgd

Bijlagen:

Meer
1 jaar 9 maanden geleden #11353 door sj_hendrikx
Heel herkenbaar. Als je dan eenmaal bezig bent, moet het ook goed!
Gaaf trouwens die donkerbruine streepjes bekleding. Dat Zie je niet zo vaak.

Meer
1 jaar 9 maanden geleden #11354 door rens914
Whahaha, zo is mijn totale restauratie begonnen.
Ff dakje eruit halen ............ nu 2 jaar verder en een 2de alpine erbij gekocht om te rijden.

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Bmw 320 touring E91 + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk

Meer
1 jaar 9 maanden geleden #11355 door sj_hendrikx
Haha, ja ik ken het. 10 jaar geleden met een porsche 911. Het begon met een beetje spuiten van een plekje bij het raam.... drie jaar later en veel € lichter was ie klaar. Toen moest hij weg.

Wel leerzaam, dat wel.

Meer
1 jaar 6 maanden geleden #11722 door marcvv
Inmiddels weer een paar stappen verder; deurpanelen terug van de bekleder. Weer mooi strak gemaakt.

Luidsprekers hadden een vreemde maat; de vorige eigenaar had al eens met een decoupeerzaag (en kennelijk geblinddoekt) de uitsparingen 'aangepast'

Uiteindelijk geslaagd voor setje Hertz van 13 cm met 4 bevestigingsoortjes. wattage is niet echt superbelangrijk als je een autoradio van 37 jaar terug als bron gebruikt.

DeurFolie vervangen, luidsprekerkabels opnieuw getrokken, etc.

Bijlagen:

Meer
1 jaar 6 maanden geleden #11723 door marcvv
Bijlagen:

Meer
1 jaar 6 maanden geleden #11724 door marcvv
het inbouwen van die old school radio geeft toch wat hoofdbrekens.

het grootste van de twee frames op de foto blijft met de rand mooi aan de buitenzijde. Ik zie een soort vertanding waarmee je afhankelijk van de dikte van het paneel de autoradio kan vastklemmen. Gevoelsmatig zou dat met een paar clips moeten gebeuren. Maar die zaten niet bij de radio.

Dus mocht iemand weten hoe die clips er uitzien, dan zou ik een foto zeker kunnen waarderen want zo iets is vast na te bouwen.

Bijlagen:

Meer
3 maanden 1 week geleden #12521 door marcvv
Weer anderhalf jaar verder (tot mijn grote schrik, wat andere auto-projectjes gedaan, weinig vrije tijd etc. ).

Ik wil de originele radio aan de achterzijde weer ondersteunen met een radio-montagestrip. De nieuwe (1981) radio is echter een stuk minder diep dan het modernere exemplaar wat ik verwijderd heb. Het oude stripje wil ik eruit halen en een nieuwe montagestrip wat verder naar voor monteren. Zie foto. Kan ik in dat gele kunststofdeel boven de radio gewoon 2 parkers schroeven of zit daar iets spannends boven?

alvast bedankt voor het meedenken!

marc

Bijlagen:

Meer
3 maanden 1 week geleden #12522 door Rudolf

Alpine:) :)
Bijlagen:

Meer
3 maanden 3 dagen geleden #12536 door Ben A310
Ik heb in mijn zoektocht naar de Philips 954 een aantal modellen uit dezelfde reeks gevonden en gekocht. Onder het motto: Beter iets dan niets. De DC954 is echter het topmodel, dus dat is "the one to have" voor mij.

Ik heb nu twee DC954's liggen en 1 is voor onderdelen de andere voor in de Alpine straks.

De rest laat ik ook weer in ere herstellen en gaan de verkoop in. Prachtige retro radio's voor de jaren '80 auto's!

Bijlagen:

Meer
3 maanden 2 dagen geleden #12537 door Jos_A797
zo Ben
da,s tenminste nog eens een stereotoren :lol: :lol:

lidnr: A - 797
A 310 phase 1