Zandvoort A310

Meer
1 jaar 2 maanden geleden #12009 door Ad
Grappig om dit terug te zien...

Het rondje daarvoor hadden we op tempo gedaan en gefilmd vanuit de auto, dus gas erop. Een A310 bijt zich ahw vast in het asfalt en je kunt redelijk vlot de bocht door -ook als het nat is-. Ik vond het vrij apart om de collega zondagcoureurs (Een BMW 2002, een Peugeot 205 1.9 en een jaguar XK8 te zien glijden en slippen terwijl ikzelf heel goed koers kon houden. Mijn slippartij gebeurde in het uitlooprondje, ik liet gas los in de bocht, en dan zet ie dus zijn kont opzij. En ik natuurlijk veel te laat met corrigeren... Ik had nog nooit gereden op een circuit dus het was een wondere ervaring, en leerzaam voor op de openbare weg.

Er was die dag de mogelijkheid om klassiekersessies te rijden, dus samen met mensen die zich goed realiseren dat je met een redelijk prijzig apparaat onderweg bent en dat een deukje, blutsje of kapotte velg WEL erg is.

Resume; Erg leuk om te doen dat vrij rijden. Ze doen het ook op Assen en op Zolder, Goed betaalbaar ook. Misschien is het leuk ok daar eens met een paar Alpines naar toe te gaan, of organiseert de ARCN al dit soort racy meetings?

Groet, Ad

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 2 maanden geleden - 1 jaar 2 maanden geleden #12010 door rens914
Dit is in het verleden al heel vaak gedaan.
De oudere leden hebben samen een heuse slalom competitie op een kleine driftbaan uitgevochten (lelystad) maar ook circuitdagen op Zandvoort gekend.
Volgens mij was Ben daar een van de Kampioenen (past nu niet meer in zn auto)
Maar de tijd kruipt verder en het zijn nu allemaal oude mannen die met de rollator richting koets moeten waggelen dus het gaat er denk ik niet meer van komen.
Mocht je de smaak nou te pakken hebben dan is Zolder wellicht een idee voor je.
Skilimit events organiseert daar vrij-rijden dagen.
Aangezien dit vak op een doordeweekse dag is is het meteen ook een stuk rustiger, heeft het een minder hoog sjonnie gehalte en ook een stuk goedkoper.

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Bmw 320 touring E91 + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk

Meer
1 jaar 1 maand geleden #12012 door Rudolf
Dag Rens,
Misschien snap ik je humor niet,maar bovenstaande lees ik niet met plezier.
En dan voel ik me niet eens aangesproken.
Dat wilde ik even kwijt.

Groeten
Rudolf
De volgende gebruiker (s) zei dank u: peter peters

Meer
1 jaar 1 maand geleden #12013 door Ben A310
Ik voel me wel aangesproken, maar kan er wel om lachen. Ik ken Rens, dus heb liever dat hij grapjes maakt, dan iemand met z'n volle verstand... :woohoo:

Hier de kampioenacties die Rens bedoeld:

En als klap op de vuurpijl... Ik probeer uit een A110 te komen...:

Beelden zeggen meer dan woorden... :blink:

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --

Meer
1 jaar 1 maand geleden #12014 door Rudolf
Gelukkig...

Meer
1 jaar 1 maand geleden #12017 door sj_hendrikx
Ben, dus je hebt wel in een a110 gepast? Ben je verder gekomen dan ik met mijn 1,92. Kreeg alleen mijn rechterbeen naar binnen ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ben A310

Meer
1 jaar 1 maand geleden #12024 door Hage
In 1986 werd ik lid van de club en kan me nog heel goed de circuitdagen van toen op Zandvoort herinneren. Om de kosten te beteugelen werden deze dagen gedeeld met andere vergelijkbare sportieve auto's waaronder Lotus.. Lekker banjeren op het asfalt, met respect voor elkaars auto's. Zoals altijd binnen een club zijn er een paar zeer ervaren chauffeurs, die de kunst van het optimaal circuitrijden beheersen. Een daarvan was Harrie Klein van Willigen. Hij kwam met zijn meen ik zilvergrijze A310 fase 2 met daar achterin een stapeltje wielen voorzien van slicks. Verwisselde van wielen en boenderen maar, een genot om te zien hoe iemand de 310 perfect rond kan sturen.