Verkocht

Meer
1 maand 2 weken geleden #13229 door Hage
Na 21 jaar in mijn bezit te zijn geweest heb ik afscheid genomen van mijn A310 Pack GT. Hij heeft een nieuwe eigenaar/liefhebber/verzamelaar gevonden in Zweden. Ik ben nu na 35 jaar Alpine-loos. Geen idee of ik ooit nog weer een Alpine zal aanschaffen, want het blijven in mijn ogen de meest fijne en aparte auto's om in te rijden.

De reden. dat ik hem weg heb gedaan?

1. Ik ben niet van de "Heb/poetsen/staren", maar van het rijden.
2. Ik vind, dat je bijna nergens meer in Nederland kan genieten van deze auto. Drempels, snelheidsbeperkingen, camera's en ongelooflijk klunzige weggebruikers vergallen het plezier.
3. Je moet toch echt naar de Eifel of Ardennen om plezier te beleven aan deze auto.
4. Dus reed ik er te weinig mee en verplichtte mijzelf om op de rustigste momenten (warme prak tijd, zondagmorgen) stukken weg op te zoeken, waar ik ongegeneerd mijn burgelijke gehoorzaamheid kon laten varen.
5. Ook de club is voor mij niet meer wat die ooit was. Wil niet zeggen dat vroeger alles beter was, maar bijna al mijn "Stuurmaatjes" hebben hun Alpine al lang van de hand gedaan en zijn geen lid meer, omdat evidente redenen. Ik vind bijeenkomsten meer en meer het karakter krijgen van "Koffie/Appeltaart" meetings, terwijl we een club zijn van sportwagens, die de sporen moeten krijgen op circuits en anderen uitdagingen zoals voornoemde Eifel en Ardennen, maar dan wel betaalbaar.

Het is niet anders.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: wbrandsma

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 maand 2 weken geleden #13230 door Bitchy
mooi geschreven

Meer
1 maand 2 weken geleden #13231 door Bitchy
Het echte rijplezier in Nederland is zeer moeilijk te vinden, je kan het meest van de rijeigenschappen genieten in het Sauerland

Meer
1 maand 1 week geleden - 1 maand 1 week geleden #13234 door Jseph
Jammer om te horen dat je de auto verkocht hebt.

Maar ik begrijp je overweging, ik rij ook nauwelijks met de alpine in Nederland. Natuurlijk makkelijk praten met de Eifel en de Ardennen om de hoek. Overigens ook in die regio's beginnen de verkeersremmende maatregelen op te rukken, gelukkig is Luxemburg vanuit het Zuiden ook nog makkelijk bereikbaar.

1982 / A310

Meer
1 maand 6 dagen geleden #13235 door alpines
Ik kan me hier heel goed in vinden Hage.
Voor de andere leden, wat let je om lid te worden van de Alpine Club Luxemburg
Super leuke club en gave rij weekenden in het Luxemburgse met om de 2 jaar een BeNeLux evenement.

Huub Derks
A310 V6 phase 1
A310 V6 phase 1, Gr. 5
GT V6 Turbo
Clio V6 Sport phase 1
Avantime V6
A110 Legend
Sport Spider

Meer
1 maand 6 dagen geleden #13236 door Rudolf
Dag Hage.
Dat is nog al wat,geen Alpine meer. Ach,vroeg of laat is het toch zo ver.
Neem een auto voor het onthaasten,maar wel in stijl,Bentley continental gt w12 of zo.
Of een Canam .
Of ben je er echt klaar mee?

Groeten
Rudolf

Meer
1 maand 6 dagen geleden #13237 door Joris Verheggen
Hage,

Wat een bericht, had het eerlijk niet verwacht, jij bent altijd lovend over Alpine.
Maar ik begrijp de keuze, wanneer je iets met tegen zin in stand moet gaan houden dan gaat de lol er ook wel vanaf.

Jammer om te lezen dat zo'n mooie Alpine vertrekt naar Zweden, maar wel naar een Liefhebber. Wat was dat een mooi exemplaar.
Dit is wellicht ook wel de uitdaging voor de Alpine's. Eerlijk is eerlijk de prijzen stijgen de laatste tijd aardig hard.
En wanneer een auto in waarde stijgt en in zeker geval bij Alpine wordt de kans steeds kleiner dat eigenaren de auto gebruiken waar hij voor bedoeld is geweest. (Er zijn natuurlijk uitzonderingen ;-) )

Ik zou graag een keer met de Alpine op een circuit willen rijden, maar de (financiële) risico's zijn mij te hoog om dit te doen. (Heb begrepen dat wanneer iemand tegen jou auto aanrijdt buiten jou schuld om dan zijn de kosten om je eigen auto te repareren alsnog voor jezelf)

Ik zou zeggen tot ziens, en wellicht met een Alpine! ;-)

Groet Joris

Joris Verheggen,

Alpine a310 1978

Meer
1 maand 5 dagen geleden #13238 door Hage
Ja het wordt nog even wennen om zonder het snelle monstertje te moeten leven. Heb recent een MGB Roadster body-off gerestaureerd (foto) om uiteindelijk weer te verkopen.Gek genoeg rijdt dit autootje verrassend lekker en ligt zeer goed op de weg. Ook mijn vrouw vindt het leuk om (er) mee te rijden. In de 310 stond ze meestal doodsangsten uit, waarschijnlijk door mijn fratsen. Het is erg lang gelden, dat ik een MG reed. Dat was in de jaren zeventig met een MGA. (foto). Wellicht vermaak ik me een tijdje hiermee.
Kreeg zojuist weer een bericht van de nieuwe eigenaar van mijn Pack GT met foto's van zijn verzameling. Hij staat nu te pronken naast een gele 610, die ik ook voor hem heb geregeld (afkomstig uit Spanje).

Meer
1 maand 5 dagen geleden - 1 maand 5 dagen geleden #13239 door maurice A599
Mooi schuurtje heeft die Zweed. Vooral de rode lopers zijn top. Of heeft hij geen vloerverwarming? ;-) Zonder gekheid heeft de man een mooie collectie. Bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus wie weet komt er wel weer eens een Alpine Hage.

Wat betreft het rijden op een circuit Joris zou ik een circuitwagen voor erbij aanschaffen. Ik heb ooit met mijn GTA deelgenomen aan zo'n oldtimerdag op Zandvoort en dat liep bijna verkeerd af door een zombie in een Capri zonder schokdempers. Heb al veel liefhebbersauto's plat zien gaan op circuits. Sommigen zetten hem daarna los op de autoambulance zodat de auto er onderweg afvalt, maar dat soort geintjes hou ik niet van. Ik heb zodoende een E30 erbij voor af en toe een circuitdag. Helaas is het al weer even geleden dat ik heb gereden hiermee maar wie weet dit jaar. Ook staat er nog een 190 2.3 klaar ooit gekocht om te driften maar tot op heden niet van gekomen.....wie weet ook dit jaar. Met de Alpines alleen openbare wegen. Liefst bijvoorbeeld in Zuid-Frankrijk. S'morgens de bergen in om 400km later weer beneden te komen. Hier voelt een Alpine zich, vind ik, veel beter in zijn element dan op een circuitdag tussen de zombies ;-)

Meer
1 maand 5 dagen geleden #13241 door Hage
Het leuke van op het circuit rijden met je eigen Alpine is, dat je de wagen veel beter leert kennen. En dat heb je echt nodig om ook te genieten van de capaciteiten van deze auto op de witte weggetjes ver weg.
Ook raad ik een slipcursus aan met deze auto, dan kun je ervaren dat zelfs bij een sliphoek van 60 graden (dwars) je de auto nog onder controle kunt krijgen. Dat lukt niet met een 911, dat weet ik uit eigen ervaring. Of je neemt deel aan een rijvaardigheidscursus, ook erg leerzaam.
Tijdens de door ons georganiseerde ARCN-Ardennenevenementen in de jaren 90, vroeg ik heel vaak aan het eind van de tourdag of er nog iemand zin had om achter mij aan te blazen over een door mij goed verkende route. Het "Follow the Leader" principe. Velen durfden de uitdaging niet aan, maar de echte rijders (meestal een stuk of 4,5,6) vonden het fantastisch en dan zie je pas goed wat een Alpine kan. Een Pack GT is fenominaal in het snelle bochtenwerk, de Le Mans trouwens ook. De 110 sloeg natuurlijk alles, maar ontbeerde power op de rechte stukken. En natuurlijk werd er ook wel eens schade gereden. Zoals die eerste keer in Belgie, dat ik nog onwetend met ca. 160 km/h de afslag nam vanaf de snelweg in de veronderstelling, dat die gelijdelijk zou verlopen zoals in NL. Maar nee abrupt een 360 graden turn. Ik kwam zonder schade dwars tot stilstand in de berm, maar mijn volger (Renault 5 Turbo 1) ging ook dwars en maaide met zijn kont tegen mijn voorbumper

Meer
3 weken 5 dagen geleden #13251 door maurice A599
Hage, volgens mij moet er nog steeds een jubileum evenement komen. Misschien circuit Meppen een dag afhuren en mooi een dag spelen op het circuit onder het genot van een bbq ;-) Voor impressie: