Jochem's Alpine V6 TURBO

Meer
8 jaren 5 dagen geleden - 8 jaren 5 dagen geleden #1240 door jochem
Tja het is allemaal de schuld van Tjabel Nieuwenhuizen....hij is er mee begonnen.
Het begon toen hij geen tijd had op zijn Alpine te laten keuren .....ik zeg: doe ik het wel voor je, ik breng hem wel ff naar de APK.

Dat had ik beter niet kunnen doen, wat ik kwam er achter dat zo'n auto toch wel heel goed rijd....een heerlijke V6.
Ja kan er hard mee en ook rustig mee toeren.....

En toen haalde Florus vd Berg ook nog zo'n perenkist in huis .....en na het rondje Frankrijk wist ik het echt .....ik wil er ook 1 met de tijd ...hij kwam alleen wat sneller dan gedacht.

Goed ze zeggen wel eens wat je van ver haalt is het lekkerst.....deze GTA heb ik uit Franker vandaan, het is even rijden maar goed.....

De auto stond bij een Renault Dealer in de Showroom stil te staan....hij was van een klant.

Er moet wel wat gebeuren aan de auto maar dat weet je als je zo'n perenkist koopt.

Afgelopen zaterdag met Florus en zijn GTA afgereisd naar het noorden, ding opgeladen en naar de schuur.
Onderweg stond ik tijdens een kleine tjeck alweer stil, en de auto wilde niet meer starten ....de startmotor krijgt de motor niet meer rond zodat ie aanslaat als de motor warm is ...dit was een bekend probleem, dus we waren er op voor bereid..hoppa startkabels er aan en weer verder.

Eerst ff gewassen want dat kon geen kwaad, iets stoffige bende zowel de buiten als binnenkant..

In de schuur aangekomen maar wat dingen na gelopen.....
Punt 1 dat (niet) starten als ie warm is ....
Punt 2 de multi riem
Punt 3 een polijst/poetsbeurt

Punt 1 werd een latertje....ging zaterdag om 03:00 de schuur uit (S)
Er liep een extra dikke draad van af de accu naar binnen toe, geen idee waar ie van was maar de vorige eigenaar zei wel dat ie een alarm eruit had gehaald wat niet echt meer zijn werk deed....
Ik ben die draad gaan volgen met als gevolg dat het halve dashboord halverwege de avond redelijk uit de GTA lag....en jahoor de draad lag gewoon los in de auto met de spanning erop , maar goed dat ie van polyester is....ik kwam ook steeds meer draden tegen die half los en deels kaal lagen....oftewel alles na lopen en isoleren....

Tevens alle pluspolen nagelopen...er werd her en der wat slecht contact gemaakt...wat waarschijnlijk leidde tot het slechte starten met warme motor, het moet nog even goed getest worden maar het ziet er naar uit dat het euvel verhopen is.

Toen ik onder de auto lag ook meteen maar de multi riem vervangen...kon geen kwaad ..ik had het tijdens de eerste x kijken al gezien dat ie slecht was en had meteen een nieuwe besteld bij Ronnie B als reserve voor onderweg.

Af gelopen zondag de auto "even" gepolijst en een waxbeurtje gegeven. daar knapte ie een klein beetje van op, iets maar.

Moet hem nog even heel goed napoetsen , je ziet nog een wat vette waas over de auto heen.

Vanmiddag/avond het interieur nog ff een lapje gegeven....
Een ontbrekende turbo sticker geplakt, gelukkig zat die er wel bij lag in het dashboordkastje.

Hier een paar foto's

Uiteraard is het matje nu ook schoon

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
8 jaren 5 dagen geleden #1242 door tom
Proficiat met je aanwinst.In die kleur had ik em nog niet gezien.
Hij ziet er in ieder geval gaaf uit.
Veel plezier ermee!
grtz
Tom

Lidnummer A763
GTA V6 GT
Clio V6 nr449
A110 PE 449

Meer
8 jaren 4 dagen geleden #1244 door Ben A310
Helemaal goed Jochem! Gefeliciteerd. :woohoo:

En nu... nog even het lidmaatschap van de ARCN regelen! ;)

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --

Meer
8 jaren 4 dagen geleden - 8 jaren 4 dagen geleden #1245 door jochem
Tom das het mooie van foto's je ziet niet zo snel de foutjes, maar geloof me die zijn er echt.
Maar goed die kleur ....dat deed het hem voor mij ...gewoon omdat ik hem mooi vind en je hem gewoon niet vaak ziet ....
Ik persoonlijk enkel op een duitse cabrio variant van de GTA.

Ben dat gaat zeker gebeuren in de nabije toekomst :P

Mocht iemand nog een originele radio hebben die dubbeldins met equalizer ...dan hoor ik dat graag

Meer
8 jaren 4 dagen geleden #1248 door renault15.17
Je zult maar zulke vrienden hebben, die je in een Alpine krijgen. :cheer: B)
Maar gefeliciteerd met de aanwinst Jochem! En inderdaad, voor die kleur zou ik ook kunnen vallen. Chique en exclusief. Prachtige auto.

Dave

A-775
Alpine V6 GT '87 blanc nacre irise 168, R17 TL Découvrable aut. '76 gris metalise 616

Meer
8 jaren 4 dagen geleden #1250 door Remco Arnold
Lekker hoor Jochem!!! Prachtige Bolide :woohoo:
geflapstaart ennnnee 'T past past bijna niet meer op je avatar, al die bolides!!!

groet remco

Lidnummer A732
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
A310V6_PH1-1978
Bijlagen:

Meer
8 jaren 3 dagen geleden #1264 door jochem

Remco Arnold schreef : Lekker hoor Jochem!!! Prachtige Bolide :woohoo:
geflapstaart ennnnee 'T past past bijna niet meer op je avatar, al die bolides!!!

groet remco

O maar daar staan ze nog niet allemaal op ......
Ik denk inderdaad niet dat het gaat passen op 1 foto,
ik mis me Clio Williams, mijn gele 5 GTT, mijn 21 Turbo, en nog een 5 alpine turbo en natuurlijk mijn laatste aanwinst de GTA

• FastEddy
  • FastEddy's Profielfoto
8 jaren 3 dagen geleden #1265 door FastEddy
En nu een prijs halen tijdens de Imago Rally van het Oerlandschap 2012 moet niet meer zo'n toer zijn, toch? Je was er bijna, dit jaar.
Tipje van de sluier: breng wel een wagen mee, die een beetje soepel langs pylonnetjes kan rijden. Méér zeg ik niet...

Groet,

FastEddy

Meer
8 jaren 3 dagen geleden #1267 door Ronald Clio
Echt een superrrrbolide Jochem!
Vooral de kleur staat em errug chique! B)

veel plezierige en veilige km's gewenst!! :woohoo:

Meer
8 jaren 3 dagen geleden #1271 door jochem

FastEddy schreef : En nu een prijs halen tijdens de Imago Rally van het Oerlandschap 2012 moet niet meer zo'n toer zijn, toch? Je was er bijna, dit jaar.
Tipje van de sluier: breng wel een wagen mee, die een beetje soepel langs pylonnetjes kan rijden. Méér zeg ik niet...

Groet,

FastEddy

We zullen wel met een GTA komen dus soepel om de pylonnetjes zal er wel niet in zitten.....:cheer:

Meer
8 jaren 2 dagen geleden - 8 jaren 2 dagen geleden #1273 door Dave D-117

Ronald Clio schreef : Echt een superrrrbolide Jochem!
Vooral de kleur staat em errug chique! B)

HEY Ronald, zie ik daar de FW14B red five? Geweldig zeg!

Meer
8 jaren 3 uren geleden - 8 jaren 3 uren geleden #1290 door jochem
Gisteren de ouwe bak maar eens op een dyno bank gezet bij Tovami in Goes....
Je hebt dan een idee hoe het motortje nog presteert en je kan makkelijker horen of ie eventueel pingelt om wat voor reden dan ook.

Ik heb de langzame versie de D 502 met kat en die heeft 185 pk blok bij 5750 toeren en 302 nm blok bij 2200 toeren....
Mijn is geheel standaard

Wat ie er nog uit perste....
163,2pk wielen bij 5676 toeren en 257,4 nm wielen bij 3305 toeren
Al met al geen race monster....maar goed er is er altijd wel 1 sneller :cheer: :woohoo:

Meer
8 jaren 3 uren geleden - 7 jaren 11 maanden geleden #1292 door Ben A310
Door de katalysator (bij de D-502) daalde het aantal pk´s van 200 (van de D-501) naar 185. Dat is jammer uiteraard, maar er zijn ook voordelen. De D-502 is op meerdere punten anders dan de D-501.
De D-502 heeft de volgende nuttige modificaties t.o.v. de D-501: Cunifer brandstofleidingen met M14 schroefkoppelingen, brandstofdruk demper, sonde in turbo downpipe voor perfect stationair gedrag, katalysator, ABS, watergekoelde turbo en nog een paar zaken.

De topsneldheid was volgens de fabriek gelijk aan de gewone turbo, maar dat is niet helemaal waar.

Vroeger waren de kat(ten) niet zo goed als nu en hielden ze de uitlaatgassen erg tegen en dat mag nu juist niet bij een turbo. Bij veel GTA's is dan ook de 'kat' verwijderd. Krijg je ook nog eens 10-15 PK meer.

Volgens het GTA boek zijn deze D-502 versies vanaf januari '87 geleverd en in eerste instantie alleen voor de markten die dat eisten en dat was Zwitserland en wat later Duitsland.

't Is maar dat je het even weet, want een D-502 is dus geen slechte keuze!

Deze waardevolle informatie krijg je nu nog gratis, maar als je niet snel lid wordt, moet je er de volgende keer voor betalen... :woohoo: ;)

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --

Meer
8 jaren 3 uren geleden #1293 door jochem
Ha Ben ik weet dat het niet verkeerd is een D502....
En die cat gaat er inderdaad gewoon tussen uit net zo als de originele geluidsloze einddemper, daar zal ik een mooie nette variatie van gaan bakken die van rvs is en wel wat geluid produceert.

En als de chip idd op een brug zit zodat ie makkelijk te vervangen is dat zal er ook een keer een mooi programma voor geschreven gaan worden door Henk ( Fastchip )
Zodat ie iets meer pit krijgt zonder het te slopen :P

Meer
8 jaren 3 uren geleden #1294 door jochem

Ben A310 schreef : 't Is maar dat je het even weet, want een D-502 is dus geen slechte keuze!

Deze waardevolle informatie krijg je nu nog gratis, maar als je niet snel lid wordt, moet je er de volgende keer voor betalen... :woohoo: ;)

Ha Ben dan moet je me wel wat vertellen wat ik inmiddels nog niet weet/wist ....:cheer:
Maar goed het stond voor vandaag in de planning...of is het handiger om te wachten tot 1 januari begin van een nieuw jaar ivb het lidmaatschap's geld :evil: