Jochem's Alpine V6 TURBO

Meer
7 jaren 11 maanden geleden #1342 door Ben A310
Tja, echt snelle auto's hebben nu eenmaal de vlam in de pijp... :woohoo:


Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 jaren 11 maanden geleden #1343 door jochem
Nou zo erg zal het niet zijn hoop ik ....
Maar gisterenavond reed Nils achter me en die zag ze regelmatig uit de pijp komen ...
Helaas geen beelden

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 jaren 11 maanden geleden - 7 jaren 11 maanden geleden #1344 door Ben A310
Zo iets? ;)


Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 jaren 11 maanden geleden - 7 jaren 11 maanden geleden #1345 door Dinand A443
Hallo Jochem bij jouw auto zijn in 1999 bij 114500km de krukas en drijfstang lagers vervangen.De eigenaar woonde destijds in Enschede.Ik hoop dat je aan deze info iets hebt.

Dinand Griemelink.
A310 3.0i

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 jaren 11 maanden geleden #1346 door jochem
Hoi Dinand ...das mooi om te weten inderdaad.
Rudolf had al gezegd ergens in een topic dat dat wel een aanrader was om de lagers ooit een x te tjecken.
Nou dat hoeft dus niet meer ....
Ik ga er vanuit dat er met nog geen 9000 km extra niet zoveel versleten is bij normaal gebruik.
De kilometer stand nu is 123550.

Hoe weet je dit eigenlijk en weet je toevallig ook waarom dat toe gedaan is ? preventief ?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 jaren 11 maanden geleden #1347 door Dinand A443
Hoi Jochem de orginele motor is op de duitse autobaan met 250+ en een kokende motor compleet vernield.Hierna heb ik een gebruikte Alpine motor op de kop getikt van deze motor was echter bekend dat de drijfstang lagers er uit lagen.

Dinand Griemelink.
A310 3.0i

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 jaren 11 maanden geleden #1348 door jochem
Aha oke ....eentje met een verleden dus, naja welke niet.
Hij doet het nog goed ....vorige week nog op de dyno geweest.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 jaren 10 maanden geleden #1429 door tom
Hey Jochem,
Hebben jullie de demper nog gevuld met staalwol of matten om het geluid te drukken?
Mijn A310 heeft ook een rvs demper maar maakt echt TE veel lawaai.
Tlijkt net of de uitlaat stuk is en dat is niet de bedoeling:-)
De vlammen mogen wel blijven natuurlijk!:evil:
grtz
Tom

Lidnummer A763
GTA V6 GT
Clio V6 nr449
A110 PE 449

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 jaren 10 maanden geleden #1435 door jochem
Nee we hebben er niets in gedaan, was een gokje.
We hadden zo iets van, is het te hard dan passen we het wel weer aan.
Maar ik vind het geluid eigenlijk wel prima, je hoort wel hem goed, maar het is te doen.
Bij komend voordeel ik hoef niet meer te toeteren :P

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 jaren 10 maanden geleden #1436 door Dave D-117
Ik heb 3 jaar geleden een boete gekregen van 270 euro voor het geluid van een Mecaparts rvs uitlaat. Het was ruim 100 dB geworden... beetje teveel dus.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 jaren 10 maanden geleden - 7 jaren 10 maanden geleden #1448 door jochem
Nou mijn 5 turbo 2 maakt nog meer herrie door het Devil uitlaatje...dan de GTA V6 Turbo.

Nou moet ik ook eerlijk zeggen zie ik de politie trap ik meestal gewoon voor de zekerheid ff me koppeling in :whistle:

Ik heb wel een filmpje en dan hoor je de V6 eigenlijk gewoon bijna niet omdat de 5 turbo en over heen komt ....
Klik op de foto




En zo klinkt ie, de v6 T zonder die lawaaibak op de achtergrond.



Geluid van de filmpjes is niet bijster goed ...

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 jaren 2 weken geleden #3108 door jochem
Alpine is kapot........
Kopplingscilinder aan de voorzijde overleden.
Het probleem is dat de plunje in de cilinder nadat je heb in getrapt hebt niet meer terug komt...oftewel het pedaal blijft op de bodem staan.

Zomaar van uit het niets, komen op een rotonde aan en weg, dit was helaas in Grenoble Frankrijk.
Nog geprobeerd te ontluchten op advies van Erwin, maar helaas.
Terug in NL was ik de hobby even zat...de Alpine was namelijk niet de enige auto die kapot is gegaan....de laatste tijd.

Langzaam aan de hobby weer opgepakt....en maar aan de Alpine begonnen.
Koppelingscilinder geprobeerd te demonteren, helaas zit de wartel van de leiding boven op de cilinder muur vast......en hij is al rond gedraaid de 6kant.
Het is een plastic leiding die naar achter gaat en die heeft wat over lengte dus eventueel doorknippen kan....eerst maar een bij Ronnie B geinformeerd of er nog wat te krijgen is bij Ome Renault...
Nou dat klein grut is nog te bestellen, de cilinder zelf word al moeilijker, de leiding ook.

Toen zag ik dat de cilinder open kan aan de achterzijde....borg veer weg en je ziet de plunjer zitten.
Die kreeg ik er niet uit, dus een beetje lucht druk er op, iets te veel want de onderdelen vlogen om mijn oren....oeps.
Met als gevolg dat ik niet meer wist hoe het cupje aan aan de ene kant op de plunjer zat.
Wat bleek toen de plunjer er uit was dat de veer die nadat je de het pedaal hebt ingetrapt zorgt dat het pedaal terug komt gebroken was in 3 stukken.
Aha probleem...

Dus een revisie bedrijf benaderd, om te kijken of ze de losse cupjes en veer leveren, helaas..... die willen de cilinder hebben.
Enkel omruilen is een optie nadat je een bedrag achterlaat.

Wat nu.....? want ik wil toch eerst kijken of als ik mijn veer vervang of ie het weer doet ipv een "nieuwe" ruil cilinder .
Bij een veren specialist mijn probleem uitgelegd, kom maar langs.
Even het veertje opgemeten dikte, lengte en kracht...
Kijk eens ...nieuw veertje...niet qua diameter exact hetzelfde maar goed voor 1,75 neem ik de gok wel. Doe er maar een paar vriend.

Gister dus de dag van de waarheid.....alles weer gemonteerd, op de gok hoe het cupje moest..
Ontluchten ontluchten ontluchten...maar na een tijdje nog geen pedaal druk......oeps.
Toch de cilinder maar weer gedemonteerd , cupje omgedraaid en ontluchten ontluchten ontluchten......
Heeeeee pedaal druk...ik word vrolijk.

Wielen gemonteerd....en ja hoor ik kan weer rijden.

O er bleek ook nog een aandrijfas hoesje gescheurd te zijn...aan de binnenzijde bakkant...ook die maar ff vervangen.
Met een universele hoes ....eentje van Alpine word lastig tegenwoordig.

Gister het eerste rondje gereden, ik was vergeten hoe die pijp klinkt...

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 jaren 2 weken geleden #3112 door Dave D-117
Goed bezig geweest dus.
Nu hopen dat ie niet lekt, dan gaat het nog wel even goed..maar dat zie je snel genoeg lijkt me.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 jaren 2 weken geleden #3114 door jochem
Das het mooie Dave , hij lekt (nog) niet ..........
Je weet nooit wat er nog komen gaat.
Maar das met elke auto zo.:dry:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 jaren 4 maanden geleden #8659 door jochem
Aangezien de megane 2 RS redelijk gedemonteerd staat ivm vervanging van de draagarmen...vertoonde wat speling tijdens de apk...maar de juiste draagarmen niet geleverd zijn en ook niet te leveren zijn op dit moment.....iets probleem.

Uit nood heb ik de Alpine maar ...nouja maar, weer leven in geblazen....na 2jaar stilstand.

Verzekering gebeld....
Hop naar de apk ....goedgekeurd
Schorsing opgeheven.....

Rondje rijden......mmmm heerlijk .
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ben A310

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.