CRS kaapt de nieuwe A110 als clubauto

Meer
2 jaren 1 maand geleden #10735 door A3tien
Ik zat vanmiddag eventjes voor de grap op de site van zusterclub CRS te kijken en wat schetst mijn verbazing? Onderaan de lijst met clubauto's wordt doodleuk de nieuwe A110 (versie 2017) als volbloed clubauto gepresenteerd.

Wachten wij als club maar liefst 22 jaar na het van de band rollen van de laatste Alpine A610 op een nieuw model, wordt de nieuwe alvast voor onze neus weggekaapt!! En dat terwijl de nieuwe Alpine formeel geen Renault Sport achtergrond heeft.

Kan dit zo maar en moeten we dit wel willen accepteren? Ik kijk dan ook met name naar de heren van het bestuur die hier op gepaste wijze mee om zouden behoren te gaan. Ik hoop echter wel dat in dit geval tijdgebrek of een geplande vakantie niet in de weg zit.

Lidnummer: A-839
R10 '70 - Giulia 1.6 S '72 - Urraco P250 '73 - A310 1600 VF '73 - Porsche 914 2.0 LE '74 - Espada 400 GT '74 - Dino 308 GT4 '75 - A310 V6 '77 - Peugeot 504 Coupé V6 Ti '78 - R16 TL '79 - A310 V6 '80 - R20 TX '81 - Mercedes 230 CE (W123) '84 - Jalpa '86 - A610 Turbo '92 - Clio V6...

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
2 jaren 1 maand geleden - 2 jaren 1 maand geleden #10738 door ocheda
Ik las de kop van dit topic en dacht dat het een grap was. Zelf ook maar even gecheckt. Mijn mond valt open…
Zo jammer dit. Renault wil juist dat Alpine gescheiden van Renault in de markt gezet wordt. Het bestuur van CRS weet dit ook en ondanks dat, toch de nieuwe A110 tot clubauto bombarderen…. Erg jammer en onnodig olie op het vuur gooien…

Groeten,
Valentin Ocheda A-560

GTA V6 Turbo,
Renault Espace 2.0 Turbo,
Renault Wind,
Renault Fuego GTX 2.0 Litre

Meer
2 jaren 1 maand geleden - 2 jaren 1 maand geleden #10739 door Charley Valette
Komt vast een stevige reactie van het ARCN bestuur

Meer
2 jaren 1 maand geleden #10741 door walterg

Charley Valette schreef : Komt vast een stevige reactie van het ARCN bestuur

aah, des enfants , quelle merveille !

Jongens stop aub met dat kinderachtige gezeik.
Dit kost straks meer leden dan dat er dreigden af te vallen met wat jullie in gang dachten te moeten zetten !

A310/4 VG - R12 TL - R5 EBS cabrio - R4 TL
De volgende gebruiker (s) zei dank u: tom

Meer
2 jaren 1 maand geleden - 2 jaren 1 maand geleden #10742 door mick
Wat Walter zegt! +1

Enne, wat maakt het eigenlijk uit dat die club de nieuwe Alpine toelaat? 'Gekaapt' is hier een misplaatste term; het staat iedere club vrij auto's toe te laten. Hebben de eigenaren nog wat te kiezen...

Maw, het bestuur hoeft hier helemaal niet op te reageren.

Rouge et noir...

Meer
2 jaren 1 maand geleden #10743 door Jseph
Met al die recente (interne) clubdiscussies op het forum, is het wellicht eens zaak om na te denken of de forum restricties niet herzien dienen te worden.

- Openbaar Forum deel
- Forum deel voor geregistreerde-leden
- Forum deel voor club-leden

1982 / A310

Meer
2 jaren 1 maand geleden #10744 door A3tien
Ik moet toch even laten vallen dat de voorzitter van de CRS mij ooit persoonlijk desgevraagd heeft verteld dat Alpines per definitie niet door de CRS als clubauto op de site worden vermeld omdat deze auto's voorbehouden zijn aan de ARCN. Met andere woorden, de CRS wilde uitdrukkelijk niet in de vijver van de ARCN vissen en deze auto's niet expliciet als clubauto benoemen. De oude A110, A310, GTA en A610 staan er toch ook niet tussen?! Dus waarom de nieuwe dan wel?

Dat dit eerder ingenomen standpunt nu kennelijk los is gelaten, met bovenstaande alinea in het achterhoofd, bevreemdt mij dan ook, ongeacht wat iedereen er hier van denkt of vindt. Wij gaan toch ook niet ineens allerlei weliswaar in Dieppe gebouwde Renault Sport modellen adopteren om de club te vergroten / verjongen?

Hier is dus bij de CRS kennelijk sprake van een stijlbreuk met het verleden. Daarnaast is de nieuwe A110 een Alpine en geen Renault Sport model dus het opnemen van deze auto als CRS clubauto strookt ook niet met de introductiepagina waarin wordt uitgelegd welke typen Renault (lees: RENAULT) bij de CRS kunnen worden aangemeld. Grofweg van elk productiemodel het snelste type en ze zijn daarin kieskeurig want een Renault 5 GTE (qua uitvoering nagenoeg gelijk aan de Renault 5 GT Turbo) wordt bijvoorbeeld niet door ze geaccepteerd want het is formeel niet de snelste uitvoering. Ik bedoel maar.

Met andere woorden, de keuze om een Alpine tussen hun clubauto's te zetten is op zijn zachtst gezegd zeer merkwaardig en in strijd met de toelichting op hun site omtrent clubauto's en zeker in strijd met eerder expliciete uitlatingen van de voorzitter. Wilde dit gegeven toch nog maar even ter informatie toevoegen..

Lidnummer: A-839
R10 '70 - Giulia 1.6 S '72 - Urraco P250 '73 - A310 1600 VF '73 - Porsche 914 2.0 LE '74 - Espada 400 GT '74 - Dino 308 GT4 '75 - A310 V6 '77 - Peugeot 504 Coupé V6 Ti '78 - R16 TL '79 - A310 V6 '80 - R20 TX '81 - Mercedes 230 CE (W123) '84 - Jalpa '86 - A610 Turbo '92 - Clio V6...

Meer
2 jaren 1 maand geleden #10745 door maurice A599
Neem aan dat je lid wordt van een club waar je je het beste thuis voelt. Zou me er dan ook niet zo druk om maken. Heb bij ARCN en CRS nog nooit enige wanklank gehoord wanneer iemand met een ander auto dan beschreven komt. Zelf een Venturi wordt geaccepteerd. Wat zeg ik, heb het zelf gepresteerd om met een B-Ascona op een ARCN circuitdag op het Midland circuit te verschijnen. Geen wanklank. Liep uiteindelijk wel uit op een legendarische achtervolging door de Flevopolder met de circuit-directeur maar dat had een andere reden ;-)

Kortom, als onze vrienden van de CRS, Alpines toelaten prima toch? Geeft keuze of je wordt van beiden lid....

Meer
2 jaren 1 maand geleden - 2 jaren 1 maand geleden #10746 door Jseph
Wat gaan ze dan doen met de SUV... die mag dan toch niet lid worden. Zo´n hoog op de poten auto is toch niet sportief te noemen :unsure:

Sowieso wat gaan Wij doen met de SUV, gaan we vanaf 2019 dan ook 4x4 ritten organiseren? :whistle:

We kunnen ons nu lekker ook snobistisch opstellen en die hele nieuwe generatie gewoon negeren. Deze club is alleen voor Alpines en die zijn gebouwd tot 1993. Alles wat daarna komt is een slim stukje badge engineering door Renault B)

1982 / A310