Interclassics Maastricht

Meer
8 maanden 5 dagen geleden #12287 door Harrie
Vandaag naar de Interclassics te Maastricht geweest.
Mooie beurs met verschillende clubs daar aanwezig, helaas weinig Alpines enkele A110 verder niets wat Alpine betreft.
Misschien iets voor volgend jaar om daar de club te presenteren zeker nu met de nieuwe Alpine A 110????

groet, Harrie A-744

Alpine A 310 A-744

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
8 maanden 4 dagen geleden #12288 door pimalpine
ben ook geweest hier enkele foto's

Meer
8 maanden 4 dagen geleden #12289 door pimalpine
alsnog de fotos
Bijlagen:

Meer
8 maanden 4 dagen geleden - 8 maanden 4 dagen geleden #12290 door Jseph
Kom al heel wat jaren op Interclassics, moet heel eerlijk zeggen dat ik de beurs eigenlijk elk jaar steeds meer vind tegenvallen. De laatste jaren ga ik ook nog om het jaar.

Het is zeker een leuke beurs om auto's te kijken, maar het lijkt steeds meer om de tentoonstelling te gaan. Hoe duurder de auto des te meer aandacht, de clubs zijn ook steeds verder in een hoekje verstopt en ik krijg het idee dat het er elke keer steeds minder worden.
Eerlijk gezegd vind ik een klassieker-beurs de plek om meters dozen door te pluizen op zoek naar dat ene missende onderdeel, of die ene folder die nog niet in de collectie zit. In Maastricht draait het vooral om de autohandel, en elk jaar met nieuwe duurdere auto's.

In het verleden ook met de Club d'Ancienne Renault er ook een paar keer gestaan. 15 jaar geleden stond de Caravelle van mijn vader op de stand, kwam toen "vers" uit de spuitcabine na restauratie. Naar wat ik toentertijd begrepen heb is de CAR gestopt om zich op de beurs te presenteren ivm. de toenemende kosten. Het is een relatief dure beurs om te staan, dit hoor je ook van veel standhouders.
Ik sprak vrijdagavond met een engelse boekverkoper die zich verbaasde hoe het elk jaar maar steeds lastiger werd om de beurs rendabel te maken. Elk jaar staan er minder kleine standhouders die allerhande onderdelen, literatuur en automobilia aanbieden, dus blijven ook de bezoekers die op zoek zijn hiernaar weg. Hij was dan ook aan het overwegen dat dit zijn laatste jaar zou zijn, de organisatie lijkt alleen maar interesse te hebben in de klassieker-handelaren die een grote stand willen. Dat merkte hij ook aan het publiek, veel kijkers weinig kopers.

Oe dat klinkt wel heel erg zuur.... Ik heb me best vermaakt afgelopen vrijdagavond, zeker zo in de winter wel een leuke beurs om paar uurtjes te gaan kijken. Maar ik verheug me al weer op de beurzen in België en Frankrijk komend voorjaar. Lekker graven tussen de onderdelen... En toch nog wat gekocht, de NL folder van de A310 phase 2, had hem in het frans, maar nog niet de Nederlandse.

1982 / A310

Meer
8 maanden 4 dagen geleden #12291 door Harrie
Hallo Joseph,

Wat je zegt klopt wel, wij waren ook op zoek naar onderdelen e.d maar helaas niets van dat daar aanwezig.
Vorig jaar was daar wel het een en ander, je zegt dat het een dure beurs is om te staan dat wist ik niet.
Zal het ook eens navragen bij mijn zwager die stond met zijn Simca rally op de Simca stand.

Ondanks dat alles hebben wij ons daar toch wel vermaakt.

Groet, Harrie
A-744

Alpine A 310 A-744

Meer
8 maanden 4 dagen geleden - 8 maanden 4 dagen geleden #12292 door Jseph
Oh de simca's ook uitgebreid bekeken, stond een hele mooie Rancho, wat blijft dat toch een leuke auto.

Met pinksteren (dacht zo rondom 10 juni) is er in Ciney (van het bier) vlak onder Namen altijd een leuke beurs in de Expo. Ook hier staat de expo hal vol met autohandel, maar is er een 2e hal, oude vee-markt en buiten terein vol met onderdelen en automobilia handel. Veel verkopers uit frankrijk, dus ook voor franse auto's altijd wel aanbod.
Daarnaast is er in maart natuurlijk de beurs in Reims, een uurtje of 4 rijden vanuit het zuiden. Daar zijn ook altijd wel genoeg handelaren te vinden voor franse onderdelen.

1982 / A310

Meer
8 maanden 3 dagen geleden - 8 maanden 3 dagen geleden #12294 door maurice A599
Reims vorig jaar geweest met groep. Als je gaat als uitje, maak er dan een weekendje van. De kans dat de beurs tegenvalt, is namelijk aanwezig. Kan je s'avonds in ieder geval nog opsteken in Reims centrum. Buiten het beursterrein op de parkings staan leuke klassiekers opgesteld van bezoekers. Op het terrein zelf alleen maar stands met onderdelen en veel schroot voor de hoofdprijs. Zoek je iets specifieks dan weet je natuurlijk nooit. Enige aan Alpine vorig jaar waren 2 GTA voor- en achterstoelen die er al redelijk wat zituren ophadden. Verder geen Alpine te bekennen.