Alpine Revue

Meer
5 jaren 4 dagen geleden #6857 door equipejaronn
En ja ik neem hier even geen blad voor de mond. Wat neergezet wordt is hier mijn eigen mening en van niemand anders. En ja ben boos heel boos.

Ik ben dus nog steeds pissed. Inderdaad over wat voor geneuzel we meemaakten tijdens de laatste algemene ledenvergadering. Een groot gedeelte ging daar over toelages van bestuursleden of het kostenplaatje van ons club magazine. De AR wat wel duidelijk was een heleboel geld kost maar uiteindelijk van enorme waarde voor onze club is. Hoofdredacteur Huub Bouwmeester wilde graag in de toekomst een toelage hebben voor het vele werk wat hij erin stopt. Daar kan je heel lang over gaan praten dat werd ook gedaan maar ik vind dat meer dan reëel. Het is altijd zo dat een clubblad er is voor en door een club gemaakt. Nu is het zo dat in de praktijk dat bij welke club je in de wereld ook komt best wel een beetje tegenvalt. Ons blad wordt uiteindelijk gemaakt door Huub en opgemaakt door Valentin. En ja zo heel af en toe is er ook nog iemand anders bereid wat op papier te zetten. Ook toppers. Maar uiteindelijk zorgen 80% van de tijd twee mensen ervoor dat wij ons clubblad op tijd op de mat krijgen.

Om ervoor te zorgen dat deze personen (Valentin krijgt al betaald) een onkostenvergoeding zouden krijgen moest de contributie worden verhoogd. En daar begon het gelazer want er werd gediscussieerd over centen werk met allerlei tabelletjes dat ik me afvroeg en nog enkele personen waar gaat dit in hemelsnaam nog over. Buiten stond voor een miljoen aan autos en binnen werd gediscussieerd over 5-10 euro verhoging om het clubblad draaiende te houden en mensen daarvoor gewoon met gezond verstand te belonen. Uiteindelijk werd besloten voor 5 euro verhoging terwijl met een tientje er nog veel meer gedaan kan worden. Beste mensen we leven in 2015. Een tientje is nog geen euro per maand is 5 euro per nummer, is nog geen goede fles wijn om erbij leeg te drinken, je kan er niet eens voor naar de hoeren. Kansloos. Willen we een mooi clubblad zoals onze AR, echt er is geen club die dit na kunnen doen, moeten we gewoon niet zeuren en de contributie met een tientje dan de beoogde 5 euro verhogen. Daar is geen ledenvergadering voor nodig maar gewoon gezond verstand. Jammer in zo'n zielige maatschappij te moeten leven....................

Huub, Valentin wees trots op jullie werk. AR92 weer helemaal uitgelezen gewoon lekker leesvoer. Trots op zijn.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
5 jaren 3 dagen geleden #6859 door maurice A599
Hé Randall, ben je uit je winterslaap?

Was niet bij de vergadering dus heb in beginsel geen recht van spreken maar ben het met je eens. 2x rustig optrekken bij stoplicht en die 5,- is al weer terugbespaard ;-)
Daarnaast wordt er volgens mij aardig "lean en mean" gewerkt binnen de club en hebben we geen Maserati-bestuur. Dus een tientje extra is op zijn plaats en zal niet aan de strijkstok worden toegevoegd. Mocht de meerderheid toch tegen een tientje zijn, is ook goed. Maak ik wel extra 5 euro ;-)

Meer
5 jaren 3 dagen geleden #6863 door Harry
Ook ik was niet bij vergadering dus in principe ook geen recht van spreken want dan had ik er moeten zijn.
Maar waar hebben we het hier in godsnaam over. Het is toch wat, 5 euro meer contributie. Als het niet lukt jongens dan kunnen jullie
misschien de hypotheek ( die velen wel hebben denk ik) met 5 euro verhogen, kunnen jullie deze "slag" over 20 of 30 jaar uitstrijken.
En inderdaad, buiten staat voor een godsvermogen aan auto's en dat mag alles kosten, maar 5 euro meer contributie, ho maar. Ga ze maar zoeken de clubs die een clubblad als het onze hebben, dat zullen er weinig zijn. En dan de tijd, werk, energie en moeite die met name Huub en ook Valentin er in steekt. Geef die mannen a.u.b. een fatsoenlijke onkostenvergoeding, is toch gewoon normaal. Voor niks gaat de zon op en ook weer onder, of werken allemaal die zeurders ook voor 0 (euro) centen? Ik denk het niet. Ook ik ben boos, net zoals Randall en terecht. En als die diepdenkers menen dat het allemaal voor nop moet dan moeten ze het gewoon zelf doen.
Laat allemaal die zuinigen hier maar eens goed over na denken.

Harry Lid A241.

Lid nummer A 241
Alpine V6 GTA

Meer
5 jaren 2 dagen geleden #6865 door rens914
Mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit hoe hoog de bijdrage wordt. Vind het bewonderenswaardig dat er mensen zijn die hier hun tijd in willen steken.
maar
ondanks dat het een mooi blad is zit ik daarvoor niet op een forum.
Ik zit er voor info vragen en delen en laat me eerlijk zijn ! Er werd en wordt hier veel afgelezen maar weinig beantwoord.
Zie soms posts waarin iets gevraagd wordt, er 48 vieuws zijn maar geen enkel antwoord.
Hoe mooi een blad ook is zou dat voor mij een reden zijn om een forum te verlaten.
samen rondjes rijden kan ik ook met anderen.
Ik heb ook nog een Porsche 951
Als ik op dat forum een technische vraag stel of info vraag dan krijg je die in overvloed.
Dat is op het TVR en Lotus forum niet anders.
Was er niet bij maar denk dat je het op een vergadering beter hier over kunt hebben dan over een verhoging van €5 of €10

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Jeep Patriot + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk

Meer
5 jaren 2 dagen geleden #6866 door ms19333
ik sluit me van harte aan bij Rens914,
heb hetzelfde gevoel, in dit forum zit echt geen leven, je krijgt (meestal) alleen reactie met onderliggend als doel lid worden van de club
en dat is jammer...

Lidnummer: A-803
Alpine A310 V6 phase-1 1980
ms19333.wordpress.com

Meer
5 jaren 2 dagen geleden #6867 door maurice A599
Sluit me aan bij allen. Weet wel, het stopt niet bij Hazeldonk. Voor info moet je meestal helaas bij Duitse, Engels of Franse forums zijn. Rens zijn Engels is zo te zien goed ;-) B)

Zelf ben ik ook van mening dat bij de ARCN eigenlijk 2 soorten leden zijn. Of degene die totaal niets zelf doet of degene die alles zelf doet en de handigheid heeft. Beiden weten zich te redden met beperkt forum. Vergeet niet dat forums van andere merken vaak voor grootste gedeelte gevuld zijn met onzin. Forum is niet heilig. Blijft natuurlijk wel het punt dat je soms ergens tegen aan loopt en graag snel feedback wilt hebben van clublid zodat je weer door kunt. Snel even andere Alpine rijders raadplegen is dan handig. Maar goed. Is geven en nemen. Soms kom je trouwens met de DeLorean club trouwens ook een heel eind ;-)

Maar goed voordat we teveel uitwijken. € 10,- erbij om even lucht te creëren voor kartrekkers van het clubblad?

Meer
5 jaren 2 dagen geleden #6868 door Jos_A797
het zou misschien handig zijn dat al deze personen { behalve Randall , die was er wel ] volgende keer ook eens de moeite
namen om naar de ledenvergadering te komen om daar hun mening te geven.

lidnr: A - 797
A 310 phase 1

Meer
5 jaren 2 dagen geleden #6869 door rens914
Sorry Jos,
Ik zit niet bij een club forum om naar leden vergaderingen te gaan.
Ik ben lid om info te verkrijgen en eventueel te delen
Borrelen, samenzitten, vergaderen, samen rondjes rijden met het hok kan me gestolen worden.
Zoals gesteld. Dit is een slaap forum en ik ben er alweer klaar mee

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Jeep Patriot + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk

Meer
5 jaren 1 dag geleden #6874 door renault15.17
Hmmm, op zich kan ik je standpunt volgen Randall. En ik ben het zeker eens met de stelling dat de mensen die het clubblad maken een fatsoenlijke vergoeding moeten krijgen. Maar toch wil ik ook aandacht vragen voor mensen die, net zoals ik, lid zijn van meerdere clubs die elke keer maar weer de contributie verhogen. Ik zelf heb het er graag voor over, maar ten opzichte van mijn gezin moet ik het wel kunnen blijven verantwoorden. Mijn Renault hobby kost inmiddels het veelvoud van het sporten van de rest van de gezinsleden en ergens houdt het natuurlijk gewoon op. Een van mijn clublidmaatschappen heb ik (mede daarom) opgezegd.

Voorlopig blijf ik gewoon ARCN clublid en ik hoop nog veel mooie Alpine Revue's te kunnen blijven lezen. Maar de club dient mijns inziens ook nadrukkelijk het kostenaspect in de toekomstplannen mee te nemen. Vrijwel alle clubs kampen met moeite om nieuwe leden aan zich te binden of om leden te behouden en hogere contributie werkt meestal niet drempelverlagend. Ook vind ik dat er meer zou moeten zijn dan alleen een clubblad.

Maar ik wil afsluiten met mijn complimenten aan Huub en Valentin voor de AR92 die ik zojuist heb gelezen. Heerlijk leesvoer met unieke informatie. Top!

A-775
Alpine V6 GT '87 blanc nacre irise 168, R17 TL Découvrable aut. '76 gris metalise 616

Meer
5 jaren 1 dag geleden #6878 door Niels Lohmann
@ Randall. Je eigen mening is natuurlijk prima, maar volgens mij schets je niet het correcte beeld van de vergadering. Natuurlijk is er veel over geld gepraat. De kartrekkers van de ARCN gaan nl. zeer bewust met onze centen om en de ALV is bij uitstek de gelegenheid om het daarover te hebben. (Met dank aan Ben voor zijn super handige overzicht.) Want Huub trekt op dit moment het clubblad (zoals ik dat ook een paar jaren samen met Hans heb gedaan), maar ook het bestuur en Rene doen zeer nuttig werk. Een club trekken doe je nl. SAMEN. Net zoals jij niet alleen kan racen, je hebt je team nodig. En dan moet IEDEREEN er een goed gevoel bij hebben en dan moeten eventuele vergoedingen dat goede gevoel voor iedereen ondersteunen. Dat is ook wat ik tijdens de vergadering heb gezegd en wat denk ik belangrijk is om hier ook te vermelden.

Ik weet 1 ding zeker, Huub doet het niet voor het geld! ;) Ik hoop dan ook oprecht dat de nieuwe vergoeding zijn enthousiasme ondersteunt, zonder dat deze tekort doet aan de intensieve werkzaamheden van andere kartrekkers.

Alpine groet, Niels.