Avonturen met de V6 Turbo

Meer
1 jaar 5 maanden geleden - 1 jaar 5 maanden geleden #11782 door renault15.17
Mooie collectie auto's. B) Deze kleur is ook wel een van de mooiste op een GTA. Een hard rode zou ik inderdaad ook nooit kiezen.

A-775
Alpine V6 GT '87 blanc nacre irise 168, R17 TL Découvrable aut. '76 gris metalise 616

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11787 door jochem
Waar staat ie te koop..
Kan hem niet zo snel vinden..

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11788 door Saabaero
Hij staat als het goed is nu op autoscout.
Bijgevoegd nog een sfeerplaatje van de Alpine op de camping bij Le Mans Classic. Echt een superervaring om dat zo te doen, een aantal uitdagingen had het zeker al was het maar de beperkte bagageruimte van de Alpine, mijn auto heeft een volwaardig reservewiel wat tot gevolg heeft dat je voorin bijna niets kwijt kan behalve klein spul. Dan is kamperen (3 nachten) echt een uitdaging als je ook nog iets van comfort zoals stoeltjes wilt hebben.
Waar ik het meest bang voor was waren koelingsproblemen, het was zowel heen als terug tegen de 30 graden. De Alpine heeft zich er goed doorheen geslagen, koelsysteem is wel helemaal nagelopen en voorzien van een nieuwe radiator.
Bijlagen:

Meer
1 jaar 5 maanden geleden - 1 jaar 5 maanden geleden #11789 door Saabaero
In die 4 dagen wel enorm gelachen met de eigenaar van de witte Porsche op de foto. Qua concept zitter er wel gelijkenissen maar hij verbaasde zich vooral hoe zijn landgenoten de Alpine in elkaar hadden gestoken en daarbij bekende werkende concepten niet toepassen (ruitenwissers die naar elkaar toe zwaaien, electrische ontgrendeling van de deur...., die vervolgens wel voorzien van een noodontgrendeling die wel altijd werkt) en natuurlijk de plaatsing van het blok.
Bij Porsche wisten ze al heel lang dat die niet ideaal was maar om het nog te "verbeteren" door een relatief hoge V6 achterin te lepelen vond hij toch wel heel bijzonder.
Hij was wel onder de indruk van de toegepaste stroomlijn, de manier waarop b.v. het deurraam naar beneden gaat in zijn geluiding is echt uniek (nog steeds!) en zorgt voor een prachtige vlakke sluiting icm met de geheel vlakke deurontgrendeling aan de buitenzijde.
Eea resulteerd ook in een brandstofverbruik waarbij ik me blijf verbazen, Le Mans op en neer met stukjes 150+ en wat binnendoor wegen gemiddeld 1:12, da's best netjes.

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11790 door rens914
Advertentie gevonden. Nette foto's maar geen foto's van je enginebay (Ik haak dan meestal af)
Over de prijs ga ik niets zeggen maar toch een Tip, stel de advertentie op in het engels.
Je verkoopt hem nl op een internationale site maar prijst hem aan in het nederlands. Uit ervaring gaat dat niet helpen.

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Bmw 320 touring E91 + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11791 door Huub Bouwmeester
Inderdaad wil de 'koper' ook een plaatje van de motor zien. GTA's raakte men jarenlang aan de straatstenen niet kwijt. Deze heeft enkele jaren bij een garage in Den Helder te koop gestaan voor 10000 euro, voordat "Saabaero", jammer dat hij geen ARCN clublid is geworden, haar in oktober 2015 kocht. Waarom ze niet verkocht werd? Mij een raadsel, wanneer het tenminste een correcte GTA betreft en zo te lezen lijkt dat het geval.
Wel is het bij een GTA dubbel opletten op roestvorming m.b.t. het chassis. Restauratie daarvan is vrijwel onmogelijk door de gelijmde constructie. Men heeft lang gedacht dat het kataforesebad bij Heuliez, waar de chassis' werden gemaakt, afdoende was. Echter, ook GTA chassis' kunnen roesten en dan kun je ze dus beter laten staan. Inspectie op roestvorming is vanwege de gelijmde constructie ook nog eens erg moeilijk. En vind er maar eens een die niet in de pekel heeft gereden... GTA's werden immers in den beginne gekocht om er het hele jaar in te kunnen rijden. Overigens geldt hetzelfde voor A610's, de chassis' zijn in principe identiek met die van de GTA. Inmiddels zijn de tijden ook voor GTA's 'ten goede gekeerd' en gaan de prijzen gestaag omhoog, én 'verdwijnen' ze - jammergenoeg - meestal vrij snel naar het buitenland wanneer ze te koop komen.

Laurens, heeft ons een waardige opvolger van de A110 gegeven.
Met 4 cilinder turbo middenmotor en gelukkig geen elektromobiel.

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11795 door Saabaero
Dank jullie voor de reacties, ik zal wanneer de auto weer uit mag een foto maken van het motorruim. Hier overigens niets spannends te zien behalve standaard uitvoering voor zo ver ik weet,
De auto had inderdaad lang stil gestaan, dat in combinatie met de hele rare stand van de auto doordat er compleet verkeerde achterbanden onder zaten was denk ik de reden dat die daar zo lang heeft gestaan.
Zij hebben de auto eerst in orde gemaakt zodat deze APK en koeltechnisch OK was.
Ik heb mijn draadje niet voor niets "avonturen" genoemd want ik was me best wel bewust van de reputatie van de Alpine, een beetje spanning hoort erbij in het leven nietwaar?
Kort nadat ik de auto heb gekocht ben ik langs Zoet Racing gegaan voor wat onderdelen en een plan de campagne voor Le Mans. Op aanraden van Erwin gewoon zo veel mogelijk met de auto rijden om hem los te krijgen en repareren wat er niet goed was. Dat viel uiteindelijk allemaal mee en met succes (op het schakelstangrubber na) heen en terug naar Le Mans.
Dat ik geen lid ben geworden van de ARCN is puur persoonlijk, ik ben niet zo'n clubmens maar hou meer van algemene evenmenten waar ook andere (klassieke) auto's komen. Ook dan kom je wel eens andere Alpinisten (Hage) tegen.

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11798 door Hage
Ja leuk he? Ben zelf ook niet (meer) zo'n fanatieke clubman en beweeg me graag op andere auto-evenementen, waar ik gelijkgestemden tegenkom met een passie voor klassieke sportieve auto's om het even wel merk.