Kilometerteller

Meer
1 jaar 10 maanden geleden #11213 door Dick
Heeft iemand ervaring met onwillige kilometerteller van een GTA V6Turbo?
Bij de overgang van 179.999 naar 180.000 km is de teller geblokkeerd. Hierna deed de snelheidsmeter het nog wel maar "schokkerig". Deze deed het echter een paar weken geleden ook niet meer. De klok is bij KWS geweest, die hebben niet veel kunnen doen. Mijn garage heeft advies gehad van Zoet; de klok werkt nu wel maar niet op de auto. Alle hulp is welkom!
Thx
Dick

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 10 maanden geleden - 1 jaar 10 maanden geleden #11235 door mick
Ze hebben daar in Dieppe natuurlijk nooit gedacht dat een Alpine de 180.000 zou halen. :evil:

Maar serieus: je zegt dat het wel werkt, maar niet op de auto. Leg eens uit hoe dat getest is.

Rouge et noir...

Meer
1 jaar 10 maanden geleden #11237 door Dick
Als ik het goed begrepen heb dan komt het signaal elektrisch binnen. Als de klok los onder spanning wordt gezet dan doet hij het kennelijk wel, in de auto niet. Vermoeden is een kabelbreuk ergens maar alles is nagekeken en niets gevonden...

Meer
1 jaar 10 maanden geleden #11240 door Dick
Ik krijg net een update van mijn garage. Tellerklok doet het weer, zowel km-teller als snelheidsmeter. Echter, deze laatste geeft niet de juiste snelheid aan (veel teveel). Dat zou komen omdat bij de reparatiepoging van KWS het zgn was-element eruit is gehaald. Volgens Zoet zijn deze niet meer los te verkrijgen en zou er dus een nieuwe tellerklok in moeten... Iemand ervaring met dit euvel?

Meer
1 jaar 9 maanden geleden #11268 door Hage
Je zou je oor eens te luisteren kunnen leggen bij Info Instruments B.V. ( www.info-instruments.com ). Heb daar al meerder meters laten repareren en met succes.

Meer
1 jaar 9 maanden geleden #11275 door Wicher A-653
Heb je alleen je klokken er uit gehaald en laten testen?
Rechts op dashboard zit print plaat achter de schakelaars daar kan ook wat verkeerd gegaan zijn via daar wordt je klok gevoed

Meer
1 jaar 9 maanden geleden #11312 door carlo
Hallo Dick ,
als er niet teveel aan geprutst is zal hij nog wel te herstellen zijn !!
ik heb nog enkele connectoren liggen om te herstellen , van welk jaar is je Alpine ?
Mvg Carlo

Meer
1 jaar 9 maanden geleden #11313 door rens914

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Bmw 320 touring E91 + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk

Meer
1 jaar 9 maanden geleden #11336 door rens914

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Bmw 320 touring E91 + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk

Meer
1 jaar 9 maanden geleden #11346 door Marcel
Kaal dashboard 280, inclusief instrumenten 1280!!

Alpine GTA V6 Turbo '86
Renault 11 Turbo grijs '87
Renault 5-16v zwart '90