Velgenmaat GTA V6 Turbo

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11837 door ocheda
Hoi Alpinisten,

Ik ben mij aan het oriënteren om mijn standaard Turbo velgen te vervangen voor BBS velgen zoals
op de Le Mans. Welke maat moet ik dan hebben...? En is er een verschil tussen de voor- en achtervelgen...?? Geen idee.

Alvast bedankt voor een reactie.

Hartelijke groet,

Valentin

Groeten,
Valentin Ocheda A-560

GTA V6 Turbo,
Renault Espace 2.0 Turbo,
Renault Wind,
Renault Fuego GTX 2.0 Litre

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11853 door Ben A310
Erwin van Dijk heeft die exercitie gedaan bij zijn GTA (zie foto 1). Geen goedkope optie.

Een goed alternatief (is mijn mening) zijn de velgen onder de auto van Mike van Steirteghem. Wat vind je van deze velgen (foto 2)?

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Voorzitter, Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine A310 V6 Pack GT (1984) --
Bijlagen:

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11855 door ocheda
Dank je Ben voor de info....! De velgen van Mike vind ik ook mooi... maar vind de Le Mans velgen beter passen... Dat is puur een kwestie van smaak. Ga verder kijken...!

Groeten,
Valentin Ocheda A-560

GTA V6 Turbo,
Renault Espace 2.0 Turbo,
Renault Wind,
Renault Fuego GTX 2.0 Litre

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11859 door jochem
Ik heb deze ...geen bbs.
Maar dacht dat de le mans ACT velgen hadden ipv bbs
Bijlagen:

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11867 door Hage
GTA (turbo's) hebben een velgmaat 6"x15" voor en 8,5"x 15" achter. De Le Mans heeft voor 8"x16" en achter 10"x17" van het merk ACT. Dat is dus aanzienlijk breder. Ga je die velgen op een GTA zetten, dan steken ze buiten de wielkasten of je moet off-set gaan aanpassen en dat vergt andere ringen. Een setje Le Mans velgen vinden is zoeken naar een speld in een hooiberg en als ze aangeboden worden kosten ze een vermogen en dan nog aanpassen.....
De alternatieven, die overblijven zijn de aftermarktmerken, die vaak erg goedkoop staan met een totale mismatch.
Of de velgen van een 610?