Turbodruk regeling

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11847 door Rudolf
Tijd voor een mooie analoge draaiknop om te experimenteren met turbodruk.
Mijn ecu kan werken met solenoïdes maar dan moet de laptop er aan gehangen worden om te experimenteren.
Zegt wat over mijn leeftijd:) :) :whistle:
Nu nog inbouwen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 5 maanden geleden - 1 jaar 5 maanden geleden #11849 door rens914
Gewoon Ff je stangetje naar binnen draaien en je hebt dat hele ding niet nodig. Standaard staan deze dingen geloof ik op 0.7 bar. Je kunt ze volgens mij ongestraft naar 1 bar opdraaien. (mn Lotus kon 1.3 zonder problemen aan en dat was een 2.2 4-cil). Houd er wel rekening mee dat alles op elkaar aangepast moet zijn.
Dus mehr spritt, mehr luft und dikke krummer.

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Bmw 320 touring E91 + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11850 door Rudolf
Klopt,in dit geval 2 stangetjes.
Probleem gaat worden het pingelen,dus ik moet het voorzichtig aanpakken,het mengsel loopt wel mee,er zit een vrij programeerbaar kms systeem op met wideband sensor.
Met een draaiknop kan ik heel eenvoudig zonder sleutelen de grens opzoeken.
Meer vermogen is ook niet nodig,het is meer kijken of er nog rek in zit en hoeveel dat dan is.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11851 door Rudolf
Zo,de knop is geplaatst,morgen weer inbouwen,na de f1 race.
Ook de gaskabel vervangen,in de hoop dat het wat lichter loopt.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ben A310

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11852 door larsdijkstra
Vakwerk! Ben benieuwd

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11854 door Rudolf
Op onderstaande display kun je de turbodruk aflezen.
Ook kun je hier zien hoeveel procent de inspuittijden afwijken van het geprogrameerde kenveld.
Bij meer turbodruk zal het systeem naar de geprogrameerde labda waarde regelen(co) en kun je dus ook zien dat er meer brandstof komt.
Zonder dit soort regelingen kun je niet ongelimiteerd meer turbodruk geven.
We gaan het zien
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11861 door maurice A599
Bedoel je met inspuittijdstip duur of moment van inspuiting? Heb je pingelsensor niet gekoppeld aan je kms? Maw moet je zelf handmatigontstekingstijdstip regelen?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 5 maanden geleden #11862 door Rudolf
Met de tijd bedoel ik de duur.
Een pingelsensor zit er niet op,zou ook onbetrouwbaar zijn volgens johan van kms.
Op youtube heb ik al wel betrouwbare systemen gezien.
En je kunt niet elke pingel horen dat is het gevaar.
Ik rijd nu met 0,8 bar.

Het komt bij pingelsensoren voor dat een klap van de wielophanging het systeem in gaat als een pingel,dat is waarom johan het onbetrouwbaar noemde.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 4 maanden geleden #11871 door Rudolf
Het werkt,en het is mooi regelbaar.
Het loopt mooi,ook 1 bar is probleemloos.
Het staat echter weer op de gewone waarde van 0,8 bar,ik zoek geen problemen.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.