Achterruit met koeling

Meer
3 maanden 3 weken geleden #12569 door Rudolf
Afgelopen weekeinde ging het goed zonder deze ruit.
Maar na een jaar wachten is hij er dan eindelijk.
Ik heb er nog niet mee gereden,maar het zal vast een koelende werking hebben.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ben A310

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 maanden 3 weken geleden #12570 door Rudolf
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ben A310, peter peters

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 maanden 3 weken geleden #12573 door maurice A599
Netjes! Zo gekocht of speciaal laten maken?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 maanden 3 weken geleden #12575 door Rudolf
Dag Maurice,
Ik heb hem besteld bij JL Engineering in essex.
Ze staan wel op facebook.

Ze laten hem maken bij een firma die ook ruiten voor vliegtuigen maakt.
Al met al liep de levertijd aardig uit.
John Law bezit zelf ook een dergelijke achterruit,maar vertelde wel dat het de laatste zou zijn vanwege alle problemen met leveren.
De prijs was ergens rond een 800 a900 pond

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 maanden 3 weken geleden #12576 door Rudolf

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 maanden 3 weken geleden #12577 door rens914
Mooi man, zat er zelf ook over te broeden om het bij mn airbus te doen.
Heb uiteindelijk luchtsleuven gemaakt onder de spoiler.

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Bmw 320 touring E91 + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rudolf

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 maanden 3 weken geleden #12578 door Joris Verheggen
Heren,

Gaaf spul allemaal, maar even voor mijn beeldvorming. Waarom wil je luchtsleuven in je motorkap? Is het voor de sier of is er ook een praktisch nut tijdens het rijden? (Of is het alleen voor tijdens het stilstaan?)

Ik heb, nu wel het en ander is vervangen aan mij koelwater systeem nog geen last van warmlopen gehad. (Toen ik hem kocht was dat wel iets anders) zelfs afgelopen zondag. Snap ik wel dat jou monster wel iets meer temperatuur zal genereren Rudolf.

Moet wel.zeggen dat ik een groot stuk plastic mis in mijn motor klep waar warme lucht langs kan verdwijnen.

Gr Joris

Joris Verheggen,

Alpine a310 1978

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 maanden 3 weken geleden #12579 door Rudolf
Dag Joris,
Hoge temperaturen zijn slecht voor alles wat achterin zit.
Bij een normale gt turbo kun je rondom de motor om de 4 a5 jaar je koelwaterslangen vernieuwen,terwijl het voor bij de radiateur wel 10 jaar of langer probleemloos kan zitten.
Je bedrading gaat ook snel verouderen,als je na 15 jaar je bedrading buigt breekt de isolatie er gewoon om weg.

Bij iedere motor kost een hoge luchtinlaattemperatuur vermogen,bij een turbomotor komt de lucht met een 120 graden uit de turbo zou je dit niet koelen dan kost je dat wel een 30% vermogen.
Bij een motor voorin komt er luchtstroom om de motor en zal de motorruimte redelijk koel blijven tijdens het rijden.
Bij de alpines is dat een ander verhaal,ik denk dat 80 a90 graden in de motorruimte geen uitzondering is.
Bij mij is de temperatuur al bij de bron aangepakt,demper en spruitstukken zijn geisoleerd,lucht naar de turbos komt uit de achterspoiler,daar is overdruk tijdens het rijden.
Normaal,met temperaturen als afgelopen zondag liep de luchttemperatuur in het spruitstuk wel op tot 60 a65 graden,afgelopen zondag na isolatie was dat 45 graden,dat is uitzonderlijk laag.
Bij John zijn auto scheelde de achterruit 10 graden op de luchttemperatuur in het spruitstuk.
Al met al scheelt isoleren en ruit op de 350 pk wel een 40 pk,en dat verneem je wel.

Ook kun je dampbellen in je brandstofsysteem krijgen door te hoge temperaturen,bij mijn gt met 2,5 liter turbo motor kwam dat voor,nu niet.
Bij de a610 staat er koellucht op de brandstof injectie stukken,en is er een bezinekoelelement opgenomen in het airco systeem.
Dat is vast niet voor de lol gedaan,warm starten zal wel een probleem geweest zijn.

Dus,technisch mooier,ja
Uiterlijk mooier,dat is maar de vraag.
Echter,de normale ruit kan er ook zo weer op.

Tot zover.
Groeten
Rudolf
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joris Verheggen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 maanden 3 weken geleden - 3 maanden 3 weken geleden #12580 door rens914
Ik heb het voorlopig zo opgelost. Ook aan de binnenzijde zitten dezelfde openingen (met thermische deken geiisoleerd)
De openingen in de carosserie zijn bijna onzichtbaar onder de lange spoiler.

Hage zet als xtra koeling onder het rijden zn achterklep een beetje omhoog. Minder drastisch maar ook effectief

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Bmw 320 touring E91 + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rudolf, Joris Verheggen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 maanden 3 weken geleden #12581 door Rudolf
Zelfde motoropstelling,zelfde problemen en maatregelen.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joris Verheggen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 maanden 3 weken geleden #12582 door Joris Verheggen
Thanks Heren,

Weer wat geleerd vandaag! :-D
ik wist wel dat temperatuur iets doet voor je pk's. Maar dit is echt aanzienlijk.
(ik vraag me dan vaak ook af dat wanneer er webers op een 310 geschroefd zijn dat ook echt veel uitmaakt. t.o.v. origineel)

Mvg,

Joris

Joris Verheggen,

Alpine a310 1978

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 maanden 3 weken geleden #12583 door rens914
Ja, slechter stationair en veel hoger verbruik.
Volgens mij start hij ook niet beter.
De holley conversie is dan beter en een injectie helemaal

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Bmw 320 touring E91 + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joris Verheggen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 maanden 3 weken geleden #12584 door Rudolf
Dag Joris,
Het verschil in vermogen door temperatuur is bij turbomotoren groter dan bij atmosferische motoren.

Webers,weet het niet precies,globaal met andere nokkenassen en uitlaatspruitstuk een 200 pk?
Problemen,bij stilstaan na rijden lopen je vlotterkamers over? Brandgevaar?..
Zie het vermogen van Ben zijn a310,weet niet of de kosten en problemen dan opwegen tegen een standaard uitvoering,dat uit mijn mond....
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joris Verheggen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 maanden 3 weken geleden #12585 door rens914
Jij zou er nog een chargecooler met electrisch aangedreven pomp tussen kunnen bouwen. Weet overigens niet of je nu ram-air hebt.
Beide werkten op mn lotus esprit super.

I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

A310 fase1 + Mercedes Slk R171 + Bmw 320 touring E91 + Camper + Zundapp KS 80 + Retro scooter Fosti + Frontmaaier + Kettingzaag + Heggeschaar + Generator en nog meer oude meuk
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joris Verheggen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 maanden 3 weken geleden #12586 door Rudolf
Dag Rens,
Dat zit er op,er zitten twee watergekoelde chargecoolers op met een electrische pomp en een Warmtewisselaar in de neus zo groot als de radiateur.
Heb nog even in de boeken gekeken,20 graden luchttemperatuur is 10% vermogen,is dus net zoveel als turbodruk 0,1 bar verhogen.
Zonder dit systeem zouden de luchttemperaturen ook veel hoger zijn
Verder hangen er 3 radiateurs in de neus voor het koelwater..dat om alles een beetje onder controle te krijgen.
Tja,je moet ergens mee bezig zijn..ha ha.

Wat nog wel wil helpen is waterinjectie met wat methanol.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joris Verheggen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.