E10 brandstof

Meer
4 maanden 3 weken geleden #12762 door hans
Iemand van de ARCN al op de hoogte wat te doen bij het tanken van E10 brandstof? Van 95 naar 98 gaan en dan nog loodvervanger gebruiken?
Wat kan het effect betekenen voor je motor over een een paar jaar?
Is er op internet iets te vinden voor onze klassiekers/youngtimers?

Ben benieuwd (en misschien een beetje bezorgd)...

Vive le Sport, Hans.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
4 maanden 3 weken geleden #12763 door guznax3
deze uitleg vond ik wel duidelijk met dank aan mijn vaste Guzzi garage ;)

Ze hebben dit opgesteld omdat veel Guzzi's uit de jaren 70 en 80 nog rondrijden.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
4 maanden 3 weken geleden #12764 door hans
Mooi. Dank je guznax. Heb ik mazzel met injectie i.p.v. carburateurs.
Beetje gerustgesteld.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
4 maanden 3 weken geleden #12765 door guznax3
valt wel mee hoor.
niks is zo simpel als carburateurs.
gewoon af en toe rijden om te voorkomen dat het verstopt.
geldt voor injectie trouwens ook.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
4 maanden 2 weken geleden #12767 door Hage
Brandstoffen met bio-ethanol hebben een corroderende werking op vooral aluminium, wanneer er langere tijd niet wordt gereden met het voertuig en de benzine langzaam verdampt uit de carburateur. Dit komt doordat ethanol een verzurende werking aangaat. Regelmatig je voertuig gebruiken heeft geen invloed op je systeem, maar als je hem voor langere tijd wegzet, dan zou ik de carburateurs aftappen. Oude rubberslangen van voor 2000 zijn meestal niet bestand tegen ethanol, in dat geval alle brandstof slangen vervangen!! Je ziet niets aan de buitenkant, maar alles wordt langzaam verteerd van binnen uit en dan plots klapt de slang en staat de zaak in lichterlaaie.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.