A310 restauratie vraag 2: plaatsing nieuwe uitlaat

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #13296 door Posse
Hallo,

hierbij een tweede vraag : als je de originele enkele uitlaat vervangt door een uitlaat met dubbele pijp, passen de ringen ter bevestiging niet meer. Zijn er leden die dat probleem al hebben opgelost ? Hoe bevestig je op een goede manier de uitlaat met dubbele pijpen ? zie ook foto. Een foto van een geinstalleerde dubbele uitlaat is welkom.

groeten,
Erik


Alpine A310 V6 1980
Renault Floride Cabriolet 1962
Renault Caravelle Coupe 1967
www.aroc.be
fccdf.free.fr/
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #13297 door maurice A599
Ringen inslijpen en inkorten? Dan aan elkaar lassen of gaatjes boren en boutje plus moertje? Als je 1 slobgat maakt per beugel kan je hem nog wat aanspannen / inklemmen... maar is het wel nodig die beugels? Hij hangt toch al aan de spruitstukken? Ik ben zelf ook met een 310 bezig en zet alles in de uitlaatwrap. Verder laat ik alle kappen en platen weg. Ik zal zo kijken bij mijn gta hoe de Autobleu uitlaat daar hangt. Volgens mij hangt die al 10 jaar alleen aan de spruitstukken...zo ja dan moet dat ook bij de 310 kunnen toch? ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Posse

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #13298 door Posse
Hallo Maurice, bedankt voor je reactie !

Ik had er zo mijn twijfels over om hem enkel aan de spruitstukken te hangen. Het weegt wel wat...

Ben benieuwd om te horen hoe het bij de GTA is.

groeten,
Erik


Alpine A310 V6 1980
Renault Floride Cabriolet 1962
Renault Caravelle Coupe 1967
www.aroc.be
fccdf.free.fr/

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #13299 door Ben A310
Zo zag het er bij mij uit:


Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine GTA V6 Le Mans (1990) en ter compensatie een elektrische Renault Twizy ;-) --
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Posse

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #13300 door Posse
prima foto ; dankjewel !


Alpine A310 V6 1980
Renault Floride Cabriolet 1962
Renault Caravelle Coupe 1967
www.aroc.be
fccdf.free.fr/

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #13302 door maurice A599
Hij hangt bij mij alleen aan de spruitstukken. Al een jaar of 10....

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #13303 door maurice A599
Foto
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #13304 door Posse
ok...Bedankt Maurice maar ik ga dat toch maar niet doen


Alpine A310 V6 1980
Renault Floride Cabriolet 1962
Renault Caravelle Coupe 1967
www.aroc.be
fccdf.free.fr/

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden #13307 door Hage
Die originele beugel/strip constructie is weer zo'n ingewikkelde uitvinding van een renault ingenieur. Een simpele platte strip, die je aan de ene kant bevestigd aan de boutbevestiging overgang uitlaatpot/spruitstuk en andere andere kant naar boven aan de kop van je motor is zo simpeler en doeltreffender en ze rotten niet weg.

Mocht je nog onderdelen zoek voor je 310, dan laat maar weten. Ik heb ook nog alle pakkingen liggen van de uitlaat.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 3 maanden geleden - 1 jaar 3 maanden geleden #13310 door Joris Verheggen
Bij mij is het op deze manier bevestigd.

Joris Verheggen,

Alpine a310 1978
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 2 maanden geleden #13359 door Posse
Hallo,

even melden dat het opgelost is. Bedankt voor de moeite iedereen !



Alpine A310 V6 1980
Renault Floride Cabriolet 1962
Renault Caravelle Coupe 1967
www.aroc.be
fccdf.free.fr/
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 2 maanden geleden #13361 door maurice A599
Prima gedaan toch? Nu nog even de boel stralen en in hittebestendige verf (bv www.rust-oleum.eu/nl/product/hard-hat-hittebestendig-verfspuitbus ) en de moeren goed in het kopervet en gaan. Maar ik neem dat je al iets soortgelijks had bedacht ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Posse

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.