Komt er dan toch een nieuwe ECHTE Alpine ?

Meer
10 jaren 10 maanden geleden - 10 jaren 10 maanden geleden #1570 door Huub Bouwmeester
In een interview met de Franse krant NICE MATIN van afgelopen zondag geeft de nieuwe algemeen directeur van Renault, Carlos Tavares, ons weer hoop op een nieuwe Alpine.
"Alpine is een diamant die we in ons bezit hebben" zegt Carlos.
Deze Carlos, die onlangs nog totaal de fout in ging door het Alpine merk te willen gaan misbruiken voor speciale luxe Renault's conform wat Citroen doet met haar succesvolle DS serie, komt in het interview nu met een heel ander verhaal.
Volgens hem zijn ze bij Renault bezig met een soort van opvolger van de legendarische A110. Geen neo-retro auto, maar wel duidelijk herkenbaar als zodanig."U zult versteld staan wanneer wij deze sportauto aan de wereld laten zien" zegt Carlos.Een definitieve beslissing wordt begin volgend jaar genomen. Wat mij wel enige hoop geeft is het feit, dat Carlos al 30 jaar bijna elk weekend op de circuits is te vinden en niet alleen als toeschouwer maar ook achter het stuur. Hij moet dus wel een echte liefhebber zijn B)
Nu maar hopen, dat de huidige crisis niet net zoals de vorige crisis weer roet in het eten gooit.
Immers bij het uitbreken van de vorige crisis was een Alpine in samenwerking met Nissan al in een vergevordert stadium.

voor de clubleden, die het Frans machtig zijn zie;
boiteauto.nicematin.com/2011/11/renault-les-v%C3%A9rit%C3%A9s-de-carlos-tavares.html

Laurens, heeft ons een waardige opvolger van de A110 gegeven.
Met 4 cilinder turbo middenmotor en gelukkig geen elektromobiel.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 10 maanden geleden #1573 door tom
Die laatste zinnetjes met de verwijzing naar de crisis 2008-2009 zijn er teveel
aan. Met al de negatieve vooruitzichten(Griekenland,Italie,Spanje, Portugal) is het
al bijna onverantwoord om zware investeringen of risico's te nemen!
Al hoop ik natuurlijk het tegendeel!
Tom

Lidnummer A763
GTA V6 GT
Clio V6 nr449
A110 PE 449
Alpine Lemans
en nog wat....

Meer
10 jaren 10 maanden geleden - 10 jaren 10 maanden geleden #1574 door Remco Arnold
Maar Tom...heb je dan een vooruitziende blik gehad eerder op het forum? :huh: je weet wel die post met de economie-version van de alpine :woohoo:

Om eerlijk te zijn ik geloof er helemaal niks van dat Renault op korte termijn met een Nieuwe Alpine gaat komen. Hoe lang wordt dit al geroepen? Mocht het wel zo zijn dan hoop ik dat Carlos Tavares de "diamant" Alpine niet verandert in een look a like glazen Alpientje zoals bv monsieur Amédée Gordini ergens boven heeft mogen zien gebeuren :(

Jean Rédélé & Amédée Gordini

bron foto gtfrance.free.fr/gordini_v8.html

Lidnummer A732
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
A310V6_PH1-1978
Bijlagen:

Meer
10 jaren 10 maanden geleden #1576 door RobBos
De man die hier op de zondag tijdens het Goodwood Festival of Speed 2011 in de RS01 rijdt is Carlos Tavares. Ik had daarvoor nooit van de goede man gehoord (zaterdags reed René Arnoux de wagen nog...). Hopelijk geeft de eer om hiermee te mogen rijden voldoende respect voor de rest van het Renault en Alpine erfgoed om tot wijze beslissingen te komen....
Bijlagen:

• FastEddy
  • FastEddy's Profielfoto
10 jaren 10 maanden geleden #1578 door FastEddy
Ik wil niet de zuurpruim uithangen hoor, maar op de foto rijdt Carlos in een RENAULT. Niet in een Alpine.
Ik geloof geen barst van de komst van een nieuwe Alpine. Carlos zal in de directieraad snel de mond gesnoerd worden. Hier hun argumenten:
- we gaan toch geen auto bouwen die ooit op basis van een Renault Dauphine is gemaakt? :sick:
- we hebben toch zélf een sportafdeling? :P
- onze jongens in Parijs zijn toch veel knapper (geweest) dan die boerenlullen uit Normandië? :angry:
- kunnen we er daar 30.000 per jaar van verkopen? :whistle:
- hebben we nog meer luchtballonnetjes om free publicity mee te krijgen? :evil:
- die Gordini uitvoeringen zijn toch goed genoeg voor de consument? :woohoo:
- enzovoort...

Ik wil best een weddenschapje afsluiten hoor: In 2012 wordt geen enkele beslissing voor een nieuwe Alpine genomen in de Raad van Bestuur van Renault. Die nieuwe Alpine komt er echt niet.
Misschien een Dacia "Formule Alpine" o.i.d.?

Zo blijven onze klassiekers lekker in prijs stijgen. Doen ze al jááááren..... Een betere pensioenregeling kan onze regering niet verzinnen....

Meer
10 jaren 10 maanden geleden #1583 door renault15.17
Ik denk dat Ed gelijk heeft, maar dat er WEL een kans is dat er volgend jaar besloten wordt of er een Renault Alpine komt. En deze zal dan, om succesvol te zijn en de naam Alpine eer aan te doen, wel zo veel mogelijk van de Alpine "waarden" in zich moeten hebben.

A-775
Alpine V6 GT '87 blanc nacre irise 168, R17 TL Découvrable aut. '76 gris metalise 616

Meer
10 jaren 10 maanden geleden - 10 jaren 10 maanden geleden #1593 door Huub Bouwmeester
De tekenen beginnen er steeds sterker op te wijzen. Op de website van de AAA ( www.retroalpine.com ) staat sinds vandaag, dat Renault hen heeft verzocht het grote Alpine evenement op 22,23,24 juni 2012 af te blazen ten faveure van Le Mans Classic op 6,7,8 juli 2012. Daar wil Renault GROOT uitpakken en ook 50 jaar A110 vieren. Zij streven om daar minstens 250 tot 300 Berlinette's bijeen te krijgen en ze zijn bang dat dat niet gaat lukken, wanneer 2 weken eerder een groot evenement in Dieppe gaat plaatsvinden waar o.a. ook 50 jaar A110 zou worden gevierd.
De mannen van de AAA hebben ook sterk de indruk, dat Renault het evenement in Le Mans wil aangrijpen ter herlancering van Alpine en daar dan de opvolger van de A110 gaat voorstellen.
Laten we hopen dat de mannen van de AAA gelijk gaan krijgen ;)

• FastEddy
  • FastEddy's Profielfoto
10 jaren 10 maanden geleden #1594 door FastEddy
We gaan zien, we gaan zien....
Maar dan moeten ze vanaf vandaag alle marketeers bij Renault ontslaan. Want die willen alleen maar eenheidsworst. Zoals dat bij elke autofabrikant al jaren speelt. (de wereld zou er sowieso een stuk beter uitzien als het vak marketing zou worden afgeschaft...):whistle:
Maar goed, ik ga mijn vrouw zo meteen vertellen dat we die nieuwe badkamer nog even uitstellen; gebruik ik dat geld stiekem voor een nieuwe Alpine Berlinette Moderne....:evil:
Als Ben Struijk me natuurlijk niet vóór is. :S

Meer
10 jaren 10 maanden geleden #1596 door tom
Hé Ed verlies je pensioenplan niet uit het oog !:woohoo: :woohoo:

Lidnummer A763
GTA V6 GT
Clio V6 nr449
A110 PE 449
Alpine Lemans
en nog wat....

Meer
10 jaren 10 maanden geleden #1605 door marc

Meer
10 jaren 10 maanden geleden - 10 jaren 10 maanden geleden #1607 door Ronald Clio
Dat prototype ziet er zeker niet slecht uit Marc. B)
Ik vind de achterzijde van deze proto Alpine wel erg mooi!

Het is te hopen dat wanneer er -eindelijk- een nieuwe Alpine komt deze niet al te luxe gaat worden..
'T liefst een soort van Lotus Elise. Maar of ze daar bij Renault aan willen??
Waarom moet het toch altijd zo luxe... Daar zit ik persoonlijk en vele met mij helemaal niet op te wachten.
Wij willen graag een nieuwe pure Alpine ZONDER esp, ZONDER airco, ZONDER abs, ZONDER stuurbekrachtiging en ZONDER rembekrachtiging.. Of zeg ik nu iets raars misschien? ;)
Dan moet Renault zoiets voor pakweg net onder de veertig mille makkelijk kunnen aanbieden.
En daarnaast kunnen ze dan natuurlijk een véél luxere variant voor ver boven de 40 duizend Euro in de prijslijst zetten..
Ik weet wel bijna zeker dat dit concept een succes zal gaan worden worden. :p

Doe mij maar zo'n Alpine A810. Maar dan wél in de ''Radicale'' uitvoering graag!! :evil:

Meer
10 jaren 10 maanden geleden #1609 door renault15.17
ESP en ABS zijn verplichte nummers tegenwoordig. Dus daar kom je niet onderuit. Maar dat wil niet zeggen dat er tegenwoordig geen sportieve auto's meer te maken zouden zijn.

Maar ik ben het met je eens, een Alpine mag / moet rudimentair zijn. Het gaat om het rijden. Ik vrees echter dat "de markt" vraagt om een zekere mate van comfort en zeker om heel veel luxe "hebbedingetjes". Hopelijk is Renault dan zo wijs om een basisversie zonder poespas aan te bieden en een "GT" versie voor de verwende jup. Uiteraard met heel veel mogelijkheden om de auto te personaliseren.

Maar wat denken jullie? Moet een nieuwe Alpine dan ook niet meteen in een autosportklasse worden ingezet? Moeten de verkoopresultaten niet voortkomen uit sportieve successen? Mijn gedachten gaan meteen uit naar een "coupe" op circuits, rally's of misschien wel beide?

A-775
Alpine V6 GT '87 blanc nacre irise 168, R17 TL Découvrable aut. '76 gris metalise 616

Meer
10 jaren 10 maanden geleden - 10 jaren 10 maanden geleden #1611 door Huub Bouwmeester
Aan bepaalde zaken ontkom je inderdaad niet meer anno 2012. Dat Renault een soort Lotus Elise gaat maken, daar hoop ik wel op maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk. Alhoewel; een Sport Spider was ook wel het laatste wat we 'back in 1995' van Renault hadden verwacht. Helemaal met de toenmalige PDG Louis Schweitzer aan het roer, die helemaal niets met dit soort uitspattingen had en Alpine in 1992 eigenhandig de nek heeft omgedraaid met het stoppen van het W71/A710 project.

Nissan, als volle dochter van Renault, heeft met haar 350Z en vooral de 370Z aangetoond, dat je een prachtige knipoog naar het verleden - de 240Z - kunt geven zonder echt van retro design te worden beticht. Wanneer Renault dat op deze manier nu eens met de nieuwe Alpine versus de A110 zou kunnen doen... Onze Laurens van den Acker, met zijn designteam, moet daartoe zeker in staat worden geacht.

Hoe het ook zij, wanneer de nummer 2 van Renault dit soort uitspraken doet dan moet hij van goede huize komen wanneer we daar volgend jaar niets van terug zien. Mede het geheimzinnige gedoe rond de komende Le Mans Classic, waar Renault er blijkbaar alle belang bij heeft om de AAA hun evenement te laten cancellen op 22,23 en 24 juni, stemt mij enigszins hoopvol. Maar... het blijven Fransen B)

Wanneer je echter het volgende zegt (Tavares in zijn interview van 6 november):
"Nous avons dans nos cartons un projet que j'ai vu. Une redéfinition moderne de ce qu'est une Berlinette. Pas une voiture néo-rétro, mais un fantastique trait d'union avec le passé, d'une modernité écrasante. C'est un très très bon produit qui va surprendre ! "
Dan moet je wel resultaten tonen.Ik kan haast niet wachten... ;)

Meer
10 jaren 10 maanden geleden #1712 door Niels Lohmann
In het vakblad 'Automobiel Management' stond op 18 november zowaar een artikel met de kop
Beslissing merk Alpine in 2012

Zowaar met foto :)

Bijlagen:

Meer
10 jaren 9 maanden geleden #1893 door Patrick.b