Komt er dan toch een nieuwe ECHTE Alpine ?

Meer
10 jaren 9 maanden geleden #1898 door Rudolf
we hebben wel een nieuwe voorzitter,met bedrijfsauto.....

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 9 maanden geleden #1900 door renault15.17
En chauffeur.. ;) :lol: :lol:

A-775
Alpine V6 GT '87 blanc nacre irise 168, R17 TL Découvrable aut. '76 gris metalise 616

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 9 maanden geleden #1903 door Rudolf
Ha Ha Ha

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 9 maanden geleden #1904 door tom
zo wil ik ook wel chauffeur worden;)
Betaald dat goed???

Lidnummer A763
GTA V6 GT
Clio V6 nr449
A110 PE 449
Alpine Lemans
en nog wat....

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 8 maanden geleden #1934 door Joost
heren,

Wie weet hier al meer van?? Geen nieuwe Stratos, maar wel plannen met een A110 (revival)

www.autoblog.nl/lancia-new-stratos-definitief-de-nek-om-gedraaid#post-47986

Alpine leeft nog aardig onder de mensen (ook buiten onze club), kijk maar eens in de comments.. :)

En nog een link naar het originele artikel
jalopnik.com/5872768/new-stratos-is-dead-long-live-the-alpine

A-777 - GTA V6 Turbo '86 blanc navre irisé

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 8 maanden geleden - 10 jaren 8 maanden geleden #1941 door Huub Bouwmeester
Apart verhaal. Wel is het zo, dat concept cars en daarmee bedoel ik dan de 'warmmakertjes' op de autosalons meestal worden gebouwd door bedrijfjes, die daarin zijn gespecialiseerd en dus niet bij de betreffende fabrikant zelf.
Er kan dus worden gedoeld op het feit, dat de concept van de komende Alpine bij het bedrijf dat deze Stratos heeft gebouwd in opdracht wordt gegeven.

Maar... het blijft gissen. We zullen eerst de hobbel moeten nemen van het besluit om op de nu ingeslagen weg door te gaan. Die beslissing zou deze maand door Renault moeten worden genomen. Gaat het licht daadwerkelijk op groen, dan verwacht ik een concept op de autosalon van Parijs of heel misschien wel op de Le Mans Classic begin juli. Het bouwen van een concept neemt ongeveer 3 maanden in beslag. Voor ons 'Alpinisten' wordt het een spannend voorjaar B)

Laurens, heeft ons een waardige opvolger van de A110 gegeven.
Met 4 cilinder turbo middenmotor en gelukkig geen elektromobiel.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 8 maanden geleden #1973 door equipejaronn
Nou een ding is wel zeker is als de mensen achter het Stratos project een wagen met als basis de A110 gaan bouwen dat het een heel serieus karretje gaat worden. De Stratos was zo goed dat bij Ferrari de stoppen even doorsloegen omdat een nieuwe 458 Italia op de eigen testbaan in Maranello volledig werd weggeblazen. En ook nog van een zodanige bouwkwaliteit dat zelfs Ferraris baas Montezemelo alleen maar de duimen omhoog kon geven. Dat zal even pijn gedaan hebben binnen de Fiat groep. Staan mooie filmpjes overigens op youtube. Ze hebben dus geen oke gekregen en daarom zoeken ze een alternatief. Het Stratos project heeft miljoenen gekost, echt heel veel miljoenen maar bij de luitjes achter het project zit genoeg dus geen probleem om een nieuwe uitdaging aan te gaan. Let wel pakken ze een A110 dan zal je die nooit kunnen gaan vergelijken. Wordt vast een soort supercar met de looks van de A110. Trouwens die Lancia stratos supercar was wel heel goed gelukt want hij heeft echt alles wat de oude ook heeft. Alleen in een nieuwer jasje.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 8 maanden geleden #1975 door Rudolf
Stel er komt een nieuwe Alpine..
Wie van de leden zou dan overwegen er een te kopen?
Of komt er een nieuwe groep Alpine rijders?

Een nieuwe zal vermoedelijk meer een compromis zijn op veel gebieden dan alles wat er tot nu geproduceerd is.
De prestaties zullen beter zijn,de beleving ook??

Dus blijft over de auto als 2e Alpine te kopen,zal het even vragen thuis.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 8 maanden geleden #1976 door Ben A310
Tja, wat voor nieuwe Alpine er ook komt, deze zal nooit het gevoel geven van onze klassiekers. Bovendien zullen de Alpine-rijders onder ons met een V6 achter de rug, ook wel die sound gaan missen. Want één ding is zeker: In de nieuwe Alpine komt never een V6!

We zullen meer moeten denken aan een rappe 1.4 met turbo en/of compressor of nog moderner; met een electromotor erbij. Met de prestaties zal het wel snor zitten, maar de beleving van een Alpine met de motor achter de achteras? Nee, dat zal nooit terugkomen.

Zou dit een goede kreet zijn? "Alpine is dood. Leve Alpine!"

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine GTA V6 Le Mans (1990) en ter compensatie een elektrische Renault Twizy ;-) --

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 8 maanden geleden #1977 door Rudolf
Nu is het wel zo dat alpine vormgeving en wegligging van de R26R wel aantrekkelijk is..
Het kan wel,als men het goed aanpakt.
Met een leuke aftersales demper wat leuke knallen bij gaslos en wat vlammen gaat het helemaal goedkomen.
Dit is niet voor brave huisvaders,of juist wel,om de boel even wat af te stoffen.

Ik geef ze nog een kans,het is ook zo dat je niet een achterwielaangedreven projectiel met 300 pk kunt gaan verkopen,dan houd je geen klanten over.
Zit je trouwens ook niet met inruil,alleen nieuwverkoop is ook winstgevend natuurlijk.
Toch weer die compromis dus..

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 8 maanden geleden #1978 door equipejaronn
Eigenlijk is het jammer dat in de juiste tijd niet de juiste mensen bij Renault hebben gezeten om beslissingen hierover te nemen. Kijk eens naar de Renault spider. Als concept heel goed te gebruiken voor een redelijk betaalbare nieuwe Renault cq Alpine sportwagen. Wat Helem bijvoorbeeld in Frankrijk ermee deed had wel wat Alpine trekjes zo hier en daar. Renault zou een beetje naar Lotus moeten kijken om voor weinig geld een goede funauto te onwikkelen. Het concept ligt als basis met de spider nog steeds in de kast. Buiten de GTA en A610 is de Alpine natuurlijk nooit echt een dagelijkse gebruiksauto geweest maar een tweede speeltje ernaast. Kan me namelijk niet herrinneren dat er A310 of A110 bestaan met inmiddels als je naar leeftijd kijkt een half miljoen of meer kilometers erop. Die zijn echt op 1 hand te tellen.

Marketings technisch moet je dus kijken waar zet je het merk in de markt. Ik denk zelf als funauto niet meer en niet minder. Renault heeft al genoeg leuke dagelijkse speeltjes in huis met de Clio RS en Megane RS om de gewone markt (lees snelle huisvader) te voorzien. Een speeltje voor trackdays bijvoorbeeld is denk ik in het huidige economische klimaat moeilijk haalbaar. Zal dus nog wel even duren voordat er iets leuks met Alpine badge verschijnt of waarschijnlijk helemaal nooit meer. Ook goed want een naam als Alpine verkwanselen als nu met de Twingo en Clio Gordini's is natuurlijk ook totale waanzin. Diegene die dat verzonnen heeft moeten ze ook meteen op straat zetten.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 8 maanden geleden #1979 door Rudolf
Samen gevat...
In den beginne was men bij Alpine erg handig met het gebruiken van renault delen,dit en een beetje inventief zijn gaf leuke autos.

Dus als basis het onderstel van de sport spider,maar dan met retro vormgeving met moderne trekjes,ofterwijl kunststof jasje.
Motor uit de clio 2liter met 200 pk,is meer dan genoeg en goedkoop,nox en letten we niet op..

Je hebt keus uit vering en dempers,afstellen naar behoefte,bekleding is er niet,kleur wel.

Dit kan dus ook als cabrio geleverd gaan worden.

Als dit een beetje loopt komen we met de turbo.

Vormgeving en weggedrag moeten het hem gaan doen dus.

Ik geloof dat men op deze afdeling ook Nederlands kan spreken en lezen....
Ga je er nog weer op bezoek Ben??

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 8 maanden geleden - 10 jaren 8 maanden geleden #1981 door Huub Bouwmeester
Infiniti, het luxe merk van Nissan, laat op de komende Salon van Geneve een concept sportwagentje zien, die bij voldoende belangstelling in productie gaat.
Normaal zou je bij Infiniti een sportwagen in het topsegment verwachten, echter niets van dat alles in dit geval. Infiniti gaat duidelijk downsizen, want er is ook een Infiniti aangekondigd in het BMW 1 klasse segment.

Op Autoweek verteld Marco Gorter deze week over deze nieuwe Infiniti sportwagen het volgende:
Nieuws is echter dat de krachtbron midscheeps komt te liggen, wat zowel voor een optimale gewichtsverdeling zorgt als voor nieuwe designmogelijkheden. Ook zet Infiniti in op het laag houden van het gewicht, waarmee de prestaties en het verbruik verbeterd moeten worden. Binnen de bebouwde kom is het zelfs mogelijk om zonder uitstoot te rijden, geheel elektrisch dus

Wanneer je het interview met Carlos Tavares in de laatste Berlinette MAG leest dan lijkt dit wel heel erg op wat hij over een eventuele nieuwe Alpine verteld. En zo gek is dat natuurlijk ook niet. Per slot hebben Renault en Nissan op dit moment geen chassis voor een achterwielaangedreven sportauto met middenmotor en wat ligt er dan niet meer voor de hand dan om zo'n karretje samen te ontwikkelen! Per slot groeien de bomen momenteel niet tot in de 'auto'hemel.

Dus... oude Alpine tijden zullen nooit meer terug komen, ben ik bang. Misschien dat ze de assemblage van een Alpine op basis van een Inifiniti in Dieppe mogen gaan doen.

Maar... let op ! er gaan ook hardnekkige geruchten, dat er contacten zouden zijn gelegd met Hydro aluminium in Denemarken voor een nieuw alu chassis. Hydro levert de chassis voor Lotus en leverde ook het chassis voor de Sport Spider. Ook zegt die bron, dat er keus zou zijn uit 2 motoren: een 1.6 en een 2.0 beide met turbo. Deze sportauto zou in Dieppe worden gebouwd, volgens diezelfde 'betrouwbare' bron.B)

Kortom... voorlopig mogen we nog even 'dag'dromen over hoe een nieuwe Alpine er uit gaat zien.
Hopenlijk zien we tijdens Le Mans Classic een concept, wanneer de huidige crisis tenminste niet weer - voor de zoveelste keer - een 'ontluikende' Alpine in de dop de nek omdraait.

Laurens, heeft ons een waardige opvolger van de A110 gegeven.
Met 4 cilinder turbo middenmotor en gelukkig geen elektromobiel.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 7 maanden geleden #2052 door Gertjan_310

De eerste foto van de nieuwe Alpine, zo te zien word het geen 2 liter turbo :woohoo:
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 7 maanden geleden - 10 jaren 7 maanden geleden #2071 door Remco Arnold
@ alpinisten,

Een nieuwe Alpine…en dan puur uit commercieel belang. Ik weet het niet hoor maar ik heb er helemaal niks mee. Ik hoop dat Renault iets heeft geleerd van het (mislukte) Gordini project waarbij de plank totaal is misgeslagen. Laat het merk Alpine voorlopig in ruste. De (economische) tijd is er eenvoudigweg niet naar. Koester het merk Alpine! Een echte Alpinist heeft namelijk een andere gebruiksaanwijzing dan een bolide met een Alpine-logo die ergens voor of achter op de bolide staat.
Ik deel de mening van Randall mbt o.a. Spider…maar kijk ook even naar de A710 die nooit haar weg heeft mogen vinden…wat mij betreft kan deze concept bolide na zoveel jaar nog steeds (met enige technische aanpassing) gehoor geven aan het echte Alpine gevoel.



de originele bron van de foto ben ik kwijt, excuus hiervoor!

Alpinistische groet Remco

Lidnummer A732
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
A310V6_PH1-1978
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.