Komt er dan toch een nieuwe ECHTE Alpine ?

Meer
10 jaren 7 maanden geleden #2137 door Patrick.b

Patrick.B schreef : Pff komen ze weer:
www.autoweek.nl/video/2789/autoweek-journaal-exclusief-nieuwe-alpine

Eerst zien zien dan geloven. Deze heeft wat weg van een Porsche

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 7 maanden geleden #2138 door Huub Bouwmeester
een "geAlpiniseerde" Porsche Panamera :silly:

De AUTOWEEK interpretatie vorig jaar van een nieuwe R5 vond ik beter geslaagd.
Hun Franse zusterblad AUTO PLUS heeft die R5 deze week zelfs op de voorpagina staan B)

Laurens, heeft ons een waardige opvolger van de A110 gegeven.
Met 4 cilinder turbo middenmotor en gelukkig geen elektromobiel.
Bijlagen:

Meer
10 jaren 7 maanden geleden #2139 door tom
Ik weet niet van welk jaar deze is??

Lidnummer A763
GTA V6 GT
Clio V6 nr449
A110 PE 449
Alpine Lemans
en nog wat....
Bijlagen:

Meer
10 jaren 7 maanden geleden - 10 jaren 7 maanden geleden #2140 door Huub Bouwmeester
dit is pure FANTASIE en fotoshop werk. Deze tekening is al een jaar of 2 tot 3 oud volgens mij.

deze vind ik mooier :P

Bijlagen:

Meer
10 jaren 5 maanden geleden #2323 door Huub Bouwmeester
Laatste NIEUWS !! Volgens het gezaghebbende Franse autoblad L'Auto Journal is de kogel door de kerk en komt er een nieuwe Alpine :silly: :cheer: :woohoo:
De nieuwe Alpine zou - als concept - al te zien zijn als pace car tijdens de Grand Prix van Monaco op 27 mei :cheer:
En wie is er dan in Zuid-Frankrijk? jawel... jullie hoofdredacteur B)

Meer
10 jaren 5 maanden geleden #2329 door Dave D-117
Dat zou geweldig zijn. Hoop dat het ontwerp goed is niet die Mr2 met porsche achterkant...

Meer
10 jaren 5 maanden geleden - 10 jaren 5 maanden geleden #2330 door Huub Bouwmeester
hoe-ie er (ongeveer) uit gaat zien, dat weten we hopelijk eind mei, als het verhaal van de pace-car bij de GP van Monaco klopt. Anders wordt het waarschijnlijk september tijdens het grote Renault weekend in Montlhery

De tekeningen in de AUTOWEEK zijn pure verzinsels. Als je goed kijkt, dan zie je dat het een gefotoshopte Porsche Cayman is :lol:

Meer
10 jaren 5 maanden geleden #2331 door tom
idd Huub, en dat noemt men zelfs geen echte Porsche, laat staan Alpine! ;)

Lidnummer A763
GTA V6 GT
Clio V6 nr449
A110 PE 449
Alpine Lemans
en nog wat....

Meer
10 jaren 5 maanden geleden - 10 jaren 5 maanden geleden #2362 door Huub Bouwmeester
gisteren aandacht voor de nieuwe Alpine in de Franse AUTOPLUS (het Franse zusje van onze AUTOWEEK)
Een mooie knalgele Alpine (tekening) welke doet denken aan de Dezir B)

volgens de info gaat het om een 2+2 met een 2 liter 270pk motor.
Maar... 2+2 doet mij het ergste vrezen. Dat wordt dus waarschijnlijk de motor in het vooronder en dan ook nog voorwielaandrijving? Dan wordt het een rechtstreekse concurrent van de Peugeot RCZ en dat is toch echt niet wat wij van een Alpine verwachten :evil:
Hopelijk klopt die 2+2 info niet :woohoo: :oops:

Bijlagen:

Meer
10 jaren 4 maanden geleden - 10 jaren 4 maanden geleden #2507 door Huub Bouwmeester
is het toeval, de fotoshoot van Sebastian Vettel met een gele A110 gr.4 "Tour de Corse" van Renault Classic voor het Duitse GQ Magazine van mei 2012?
De Fransen zien hierin in ieder geval een duidelijke aanwijzing m.b.t. de lancering van een nieuwe Alpine. De geruchten worden steeds sterker, dat dit op 27 mei tijdens de GP van Monaco gaat gebeuren.
Over 4 weken weten we het :woohoo: :woohoo:

www.turbo.fr/actualite-automobile/489102-speculations-sebastian-vettel-change-roue-alpine-a110-grosse-surprise-renault/

www.gq-magazin.de/

en de video van de fotoshoot:

Meer
10 jaren 4 maanden geleden - 10 jaren 4 maanden geleden #2509 door renault15.17

Huub Bouwmeester schreef :
Maar... 2+2 doet mij het ergste vrezen. Dat wordt dus waarschijnlijk de motor in het vooronder en dan ook nog voorwielaandrijving? Dan wordt het een rechtstreekse concurrent van de Peugeot RCZ en dat is toch echt niet wat wij van een Alpine verwachten :evil:

Maar het zou toch juist een 2+2 moeten zijn? De A610, GTA, A310 waren echte 2+2's. En ook de A110 is met een beetje goede wil ook een 2+2, vraag maar aan al die kinderen van clubleden die jarenlang achterin gebivakkeerd hebben. ;) Nee, met een 2+2 is niks mis. De plaats van de motor, tja voorin zal wel een hoop scepsis veroorzaken, maar gezien de naam die Renault Sport nu heeft als het gaat om onderstel- een aandrijflijnontwikkeling, denk ik dat het mogelijk is (ja, zelfs met voorwielaandrijving) om een heel indrukwekkende sportwagen neer te zetten. Persoonlijk denk ik overigens dat ze echt wel voor de achterwielaandrijving zullen gaan.

Maar we moeten nog even geduld hebben..... :huh: :dry:

A-775
Alpine V6 GT '87 blanc nacre irise 168, R17 TL Découvrable aut. '76 gris metalise 616

Meer
10 jaren 4 maanden geleden #2511 door Ben A310
Toyota komt met de GT86. Een achterwiel-aangedreven 200 PK sportcoupé van rond de € 40.000,-. Met boxermotor van Subaru voor een laag zwaartepunt.

Als Toyota zoiets kan, dan kan Dieppe toch...

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine GTA V6 Le Mans (1990) en ter compensatie een elektrische Renault Twizy ;-) --

Meer
10 jaren 4 maanden geleden - 10 jaren 4 maanden geleden #2512 door renault15.17

Renault group marketing director Stephen Norman has confirmed the maker has bought the Alpine name to use in the UK.

He said the name would be used on a 'lightweight, high performance sports car' – but that it would only be launched if the manufacturer could get the 'figures to add up'.

'We wouldn't have bought the Alpine name – which was owned by a non-car company in the UK – if we weren't deadly serious about this project,' said Norman.

He explained the car would not be basic and stripped out like a Lotus Elise, but would come with 'creature comforts'. Norman and his team said a car could be launched in less than 30 months if they can work out how to make money on it – something they are still struggling to do.

'We won't launch a car to lose money on,' he said. 'This has to be a worldwide car that has to be sold in numbers. It won't just work in Europe. And we may have to join with another manufacturer to make it.'

Norman added that the UK will be a key market for the car and that he was extremely excited about the prospect. The Renault Nissan Alliance has recently joined forces with Daimler to develop joint projects. Norman alluded to this during our meeting saying the next Twingo would be 'radically different mechanically' to the current model. Perhaps this points towards a tie up with the next Smart.

With this in mind a lightweight sportscar could well be jointly developed with Daimler – maybe a replacement for the Smart Roadster. However, this wasn't confirmed by Norman. Autoblog, for one, has got its fingers crossed the French can get their sums to add up...

Bron: uk.autoblog.com

A-775
Alpine V6 GT '87 blanc nacre irise 168, R17 TL Découvrable aut. '76 gris metalise 616

Meer
10 jaren 4 maanden geleden - 10 jaren 4 maanden geleden #2513 door Huub Bouwmeester

renault15.17 schreef :

Huub Bouwmeester schreef :

Maar het zou toch juist een 2+2 moeten zijn? De A610, GTA, A310 waren echte 2+2's. En ook de A110 is met een beetje goede wil ook een 2+2, vraag maar aan al die kinderen van clubleden die jarenlang achterin gebivakkeerd hebben. ;) Nee, met een 2+2 is niks mis. De plaats van de motor, tja voorin zal wel een hoop scepsis veroorzaken, maar gezien de naam die Renault Sport nu heeft als het gaat om onderstel- een aandrijflijnontwikkeling, denk ik dat het mogelijk is (ja, zelfs met voorwielaandrijving) om een heel indrukwekkende sportwagen neer te zetten. Persoonlijk denk ik overigens dat ze echt wel voor de achterwielaandrijving zullen gaan.

Maar we moeten nog even geduld hebben..... :huh: :dry:

De Alpine's konden - evenals de Porsche 911 - 2+2's zijn vanwege de motor achter de achteras. Die motoropstelling zal anno 2012 echt niet meer worden toegepast bij een nieuwe Alpine. Met de motor centraal, dus voor de achteras, is het vrijwel onmogelijk om een 2+2 te creeren. Wanneer het een 2+2 gaat worden dan zal de motor voorin liggen. De enige hoop is dan, dat ze een gemodificeerd NISSAN 370Z platform gebruiken, zodat de motor achter de vooras kan komen te liggen, wat voor een goed zwaartepunt kan zorgen en dat de auto achterwielaandrijving krijgt. Bij NISSAN wordt dit 370Z platform intern met MID aangeduidt, een ietwat verwarrende aanduiding, want je zou deze aanduiding eerder bij een motor voor de achteras verwachten. Deze configuratie levert ook zonder meer een goede balans op en dan zou de nieuwe Alpine vergelijkbaar worden met de nieuwe Toyota/Subaru sportcoupe.
Anders vrees ik, dat de nieuwe Alpine een soort van Peugeot RCZ gaat worden en of de echte Alpinisten daar nu op zitten te wachten... :evil:

Meer
10 jaren 4 maanden geleden - 10 jaren 4 maanden geleden #2514 door Ben A310
Huub: Ja, ik ga even heel belerend doen alsof ik de wijsheid in pacht heb. Maar ik grijp mijn kans aan om jou eens te kunnen verbeteren. Heerlijk, dat lukt me namelijk niet zo vaak. Gniffel. Hier komt ie:

Een motor achter de vooras, zoals bij de Nissan 370Z...:
1) ... noem je ook een middenmotor. Dus de typering MID is niet vreemd. Immers, de motor zit tussen de voor- en achteras. Alleen wij denken gelijk bij de term "middenmotor" aan een motor achter de stoelen;
2) ... zorgt NIET voor een goed ZWAARTEPUNT, maar voor een goede gewichtsverdeling. Een boxermotor zorgt voor een laag (=goed) zwaartepunt.

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine GTA V6 Le Mans (1990) en ter compensatie een elektrische Renault Twizy ;-) --