Interessante advertenties gespot
Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine GTA V6 Le Mans (1990) en ter compensatie een elektrische Renault Twizy

Het zou de ontwikkelingsmotor van Hartge zijn.
Het plan was dat te gaan plaatsen in de auto.
Dat is niet gelukt,later stonden de onderdelen te koop.
Dit slaat op de foto van Ben.
guznax3 schreef : Eén van de 27 Pack GT boulogne?
Horen die gekke voorstoelen erin?
Nee, dat zijn Porsche stoelen, dus trek er maar 'iets' vanaf ...
Deur- en dashboard bekleding zijn ook niet origineel en bovendien niet matchend. En dan zit er nog wel wat werk aan te komen, als je die motorruimte zo ziet. Chassis zal ook nog wel niks aan gedaan zijn ... Telt lekker door.
Klikkerdeklik
Rouge et noir...
Sorry als ik iemand beledig, maar die voorspoiler..

Hij hoort er waarschijnlijk op, maar tjonge wat lelijk.
mick schreef : Deze daarentegen zou ik direct ophalen als ik het geld had liggen. Eén van de drie ooit gemaakte ‘small body’ Boulognes. En met een prijskaartje van 48k ook nog eens niet duur...
Klikkerdeklik
En een goed bouwjaar!

Joris Verheggen,
Alpine a310 1978
Maar we hebben hier op het forum ook al eens een hoofdstuk gehad "Gedrochten". Vreselijk verbouwde Alpines. Maar blijkbaar zijn ook daar liefhebbers van. Anders maak je het niet. Oké, hier een paar voorbeelden:
Lidnummer A-310: Ben Struijk
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND
Ledenadministratie en Clubarchief
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
--In bezit van een Alpine GTA V6 Le Mans (1990) en ter compensatie een elektrische Renault Twizy

Ben A310 schreef : Da's de spoiler van de Pack GT. Maar zoals met alles: Smaken verschillen. Zo vind ik de achterspoiler van de Pack GT op een smalle A310 ook geen gezicht. Een A310 is mooi zoals hij is. Dus een phase 1, phase 2 en Pack GT. Die moet je niet gaan mixen. Zo heb ik wel phase 1 gezien met de voorbumper van een phase 2. Brrrrr......
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Alle drie zijn mooi zoals ze zijn bedoeld. De grote voorspoiler is mooi op een Pack GT. Zonder die voorspoiler kloppen de verhoudingen niet. Over de pack GT spoiler op onze Phase 1 hebben we nog wel lang getwijfeld zoals je weet.

Ik denk dat er iets van een gulden snede is voor auto's, zoals dat bestond voor gebouwen uit de klassieke oudheid.
Soms kloppen de verhoudingen gewoon niet zoals de voorbeelden hier . Wat ik heel knap vind aan Alpine is dat ze van alle modellen van de eerste tot de laatste allemaal heel goed kloppen qua verhouding.
Bijvoordeeld een groupe 5 phase 1 vind ik niet echt een mooi model, persoonlijk. Maar maak je er een 2 kleur (of goud metallic bruin achtig iets) dan vind het wel weer mooi.
Maar, is een pack GT niet gebaseerd op een Duitse aanplak Tupperware fabrikant! Duitsland,het land waar vele van de bovenstaande gedrochte vandaan komen?!?

Joris Verheggen,
Alpine a310 1978
Jaap schreef : De pack GT heeft een achterspoiler die is ontworpen door Heinz Kleinemeier [{duits] en door de fabriek overgenomen en dan staat er ook altijd zijn naam achteronderin in.Dus niet elke duitser maakt gedrochten kijk ook maar eens naar de Le Mans.
ja de Le Mans vind ik echt bloedmooi.
De GTA die van zichzelf al best mooi is, knapt er enorm van op.
fleischmann pakket vind ik ook weer wat minder geslaagd, omdat het de auto wat minder clean maakt dan bv een Pack GT, maar dat is persoonlijk.
Met mijn mazzel zal daar weer een kop als een grindtegel bij horen.
De laatste foto (gele v6) vind ik nie lilik.
Op de rand van de afgrond groeien de mooiste bloemen.
A310 fase1 + Mercedes W205 + Jeep Patriot + Camper + Frontmaaier + Kettingzaag/Heggeschaar en nog meer oude meuk